|
|
|
|---|---|
|
Jag kollade lite på blocket och ser att det finns miljarders BMW, allt från riktigt bra prissatta till groteskt överprisade... Och de ligger kvar vecka efter vecka. Är det extremt svårt att sälja bil just nu och vad beror det på i så fall? Jag kan ju förstå att man inte lyckas sälja när man övervärderar sin bil men även de med vettig prissättning har ju legat där hur länge som helst. “Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.” Lennart Nilsson (s) | |
|
Jag sålde en 323i -85 för några veckor sen. Gick på ungefär 18 timmar sen var den borta. Rätt prissättning och det går att sälja det mesta... /Olof |
|
| Jag sålde min BMW 325 Ci -01 för några veckor sedan. Efter fyra timmars annonsering på blocket fick jag kontakt med en kille som köpte bilen ett par dagar senare. Då sålde jag den dessutom bra mycket dyrare än vad jag fick den värderad av här i värderingsforumet. | |
|
Nja, jag tänkte väl mer på bilar med lite större motorer. Klart att det går att sälja en fin 540 om man sätter ut den för 20 lakan men det är ju inte intressant. Då är det mycket bättre att behålla bilen tills det är dags för skroten. Känns lite trist bara. “Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.” Lennart Nilsson (s) |
|
|
Men en halvsunkig 540 är aldrig en lättsåld bil. Skall vara rätt skick eller pris för att bli av med en sån fort. /Olof |
|
|
Sålde tjejens 325:a efter 6 timmar på blocket. Tog 10 min tills förste man ringde. Så visst går det. Rätt pris så säljer man allt =) Mvh Björn Länk |
|
| Inte så svårt för mig heller. Visserligen 3 månader sen ungefär. Men det dröjde väl 2 timmar innan nån ringde. 5 st ringde totalt. Priset var knappt 7-8% under bmw-åfs utsatta priser på likvärdig bil. | |
| Sålde min gamla risiga vinterhäck (E34 518 -90) för en månad sen. Blev såld efter en dags annonsering och till begärt pris. Som så många tidigare sagt, rätt pris så går det fort och man spara en massa krångel och prutande. Trevligare att köparna jagar en än att man måste jaga köpare, det är värt några % på priset tycker jag iaf. | |
|
Sålde 318i -02 till ett relativt högt pris, det tog mindre än ett dygn. Rätt pris och rätt bil = inga problem att sälja. Sunkbilar och/eller bilar med dålig/obefintlig historik är svårsålda, enligt min uppfattning. 318is -90 med rost är också svårsåld :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Spelar stor roll i vilken prisklass bilen ligger. Bilar i de högre prisklasserna springer inte bort, oavsett pris. Men visst går även dyrare bilar att sälja. Ett mycket bra exempel på att även det omöjliga är möjligt är när jag sålde min Boxster S den 16:e oktober (!!!) förra året till en man från Gällivare (!!!) |
|
|
Har min 740 e32 ute på blocket just nu. Blir tokig på alla som ringer och snackar en massa om priset direkt, 80% av dom som har ringt har brytit så man måste säga va? efter varje mening, en rabla upp en lista på 8-9 bilar och saker han ville byta mot. //Per |
|
| Ja inte fan är det lätt inte snart ger ja bort alpinan till första snygga fruntimmer jag ser,kanske man får en kyss åtminnstone. | |
| Mattias.. Du kan få byta mot min volvo v40 2.0T 2001 som jag aldrig blir av med.. Så kan jag bjuda på en kram och lite bullar? Låter det bra? :-) | |
| Låter kanon! Taget med en gång. | |
| :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.