AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
525

Våren är snart här. Och tanten skakar på huvudet

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Då var det klart. Har ägnat nästan 5 timmar åt att kliniskt rengöra 8 lättmetallfälgar med 20 ekrar på varje samt vaxat dom.
Avfettning, varmt vatten, Yes diskmedel med citrondoft mer varmvatten och slutligen SONAX Michael Schumacher flytande snabbvax.
Resultatet blev 8 gnistrande fälgar som förhoppningsvis kommer att vara lätta att tvätta och hålla fräscha under säsongen.

Bieffekten en Sambo som gapskrattar åt en och konstaterar att man är knäpp som lägger 5 timmar på bilfälgar. Men det bjudar man på....bara det gnistrar om fälgarna.
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Du är inte den enda drabbade....Min bara gnäller så fort man säger nåt om att man ska ut i garaget en runda...Det kvittar även om man "bara" ska ut och titta lite så får man höra det.
Vem ska annars göra det om inte vi gör det =)

Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel..
Hummm. 20 ekrar....
Jag har 30.... SUCK. Ett jävla pillande.

Mvh.
Micke Olsson
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Sail: Hon tycker säkert att du ska lägga lika mycket tid på Toa-stolen mm.

MVH
Hasso
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
hasso: Städning har det tjatats om fast jag löste det problemet för något år sedan.
Mitt företag erbjöd städning via en firma mot löneavdrag. Tror jag var den första att teckna mig för det.
Det enda jag gillar att städa är bilen .-))
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Sail:Vicket flyt en del har, vad gör hon istället???
Menar att din bilstädning måste ju kompenseras på något vis för den är ju livsviktig och kvinnorna måste då självklart bidra med med nåt liknande om de kan i jämnställhetens tecken eller har jag kanske fel?
För städar bilen gör vi ju bara för vårat höga nöjesskull likaså biltvättning mmmmmm eller hur? :D

MVH
Hasso
Har du 30 ekrar Micke Olsson... Lyx! Själv har jag 34 smuts- och dammtörstande ekrar som drar åt sig allt de ser. Tacka vet jag att rengöra mina 5-ekrade vinterfälgar. ;-)

Gör det med stil.
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Sail, går den snabbare med citrondoft, eller går det lika bra med Yes naturell??? ;-)
Se bara upp för den nya med blomdoft. Då blir bilen lika vinglig på vägen som en brajrökande flowerpowertomte.

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
netsix
hihi......

/netsix
Visa användare
152
Z
320i -90 kompressor
320 -87
Haha :)

dalnet: #bmwpower myztx
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Stente: Citrondoft är att föredra, passar dessutom bra till det schampo som DITEC säljer,,det luktar hallon.
Fast,,det är faktiskt tantens fel det där med citron,,köpte fel sorts Yes en gång när jag fick fötroendet att handla..och det dög ju inte..;-).

hasso: Istället för??? Å fan,,missade nog det. Det är därför hon ler så brett. Hmmmm klippa gräset kanske är ett lämpligt jobb.

berg35: Blomdoft ska man nog undvika, kan bli lite av Wonderbaum effekten.
Fast man kanske kan skippa skatten i 3 år genom att hävda att boilen är miljöanpassad.....hm

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.