AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.107

Köpråd BMW e36 cab

Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Funderade och letade efter en e30 men det känns som om man får mer bil om man satsar på en e36a. Hade tänkt mig att fortsätta med 320 och upp till 96 års modell. Vad ska man betala för en sådan med skinn & elcab?
Wa
184
Wargen
330CiA M Cabrio Imolarot II 2003
Det beror på!
Men min 320i cabrio är importerad från Italien 2005 och satt i trafik 1997.
Mätarställningen låg på 11000 mil och skicket är fantastiskt (alla mina vänner tror att jag köpt den ny).
Den är helt i originalskick och så tänker jag försöka behålla den.
Den har elmanövererad sufflett, acc, skinnklädsel, hardtop, vindskydd, överrullningsskydd, nackstöd även bak, dubbla airbag, servicebok och mycket mera. Saknar dock eluppvärmda säten.
Köpte den i september 2005 och den har inte krånglat det minsta, är helnöjd.
Nyligen servades den med inspection 2 och servicemannen tyckte jag fått tag i en riktig pärla.
Från början stod den i 105500 kronor men vi lyckades få den för 91500 kronor (troligen eftersom det var höst).

Wargen
alex_328
jag saknar med stolvärme i min bmw ! men spelar mindre roll med tankte på att jag inte vinter kör bilen o jag har ACC .m.m
Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Kollade lite på bilar i tyskland och det verkar som om man kan tjäna en del på att plocka hem dem själv. Verkar finnas en hel del nyintagna till salu hos ibland (dock inte alla) mindre nogräknade "handlare" här i sverige till betydligt högre pris. Har lärt mig att om det låter för bra för att vara sant så är det så :)
ha
734
haack
X3 30d -18

tyvärr så brukar det vara så. när ja kollade efter min cab (3år sedan) så funderade jag på importera, dock insåg ja rätt fort att bilarna i sverige (importerade men inte nyimport) va betydligt bättre utrustade med de saker man ville ha, sportskinn, M-paket o.s.v. men de va bara vad jag kom fram till, då skillde de kanske 20k mellan import och köpa hemma.
skulle ja köpa idag så skulle jag nog köpa en hemma som inte är nyimporterad. miltal ska man nog inte stirra sej blind på, utan kolla mera på skick och utrustning, och som vanligt ska man passa sej för de billigaste, bilen värderas ju i första hand av ägaren när han sätter priset.

lycka till me köpet, underbart att åka nercabbat vill ja lova, glöm dock inte vindskyddet, guld värt!

mvh

ha
734
haack
X3 30d -18

tyvärr så brukar det vara så. när ja kollade efter min cab (3år sedan) så funderade jag på importera, dock insåg ja rätt fort att bilarna i sverige (importerade men inte nyimport) va betydligt bättre utrustade med de saker man ville ha, sportskinn, M-paket o.s.v. men de va bara vad jag kom fram till, då skillde de kanske 20k mellan import och köpa hemma.
skulle ja köpa idag så skulle jag nog köpa en hemma som inte är nyimporterad. miltal ska man nog inte stirra sej blind på, utan kolla mera på skick och utrustning, och som vanligt ska man passa sej för de billigaste, bilen värderas ju i första hand av ägaren när han sätter priset.

lycka till me köpet, underbart att åka nercabbat vill ja lova, glöm dock inte vindskyddet, guld värt!

mvh

Inte lätt att hitta en fin, gå på känsla och skick.
Försök beta av alla intressanta objekt, låt det ta lite tid.

Kompis till mig köpte en förra året vi tittade på de flesta intressanta som var utannonserade i södra halvan av Sverige.

Han lyckades i alla fall köpa en bil som känns bra och har rätt utrustning efter mycket letande. Det enda jag inte gillar är att det sitter en Lumma front på den, men smaken är ju ... delad kan man säga.

-Phil
Verkar inte vara nåt större intresse för e36 cab. Inte en enda människa har hört av sig på min annons, inte ens ett enda skambud.

Länk
Skulle det kännas bättre om jag gav dig ett riktigt skambud då?

-Phil
Beror väl på budet :-)
Skambud per definition gör väl ingen glad.

Kan ju säga att jag troligen hade ringt dig om jag letade efter en fin e36 cab! Mycket snygg färgkombination måste jag säga.
Har mailat en Lagunagrön coupe men tyvärr inget svar ännu.

Såhär ser kompisens cab ut.
Länk
Gillar inte riktigt fronten men det är ju ganska enkelt att rätta till.

-Phil
Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Ska använda dagen till att köra runt lite, tackar för inläggen. Kommer att kolla på 320 och 325 med varierande utrustning. Elcab och skinn är ett måste, sen gör det inget om den har M-paket :). Skicket får avgöra och som ovannämnt så är miltalen inte det allra viktigaste.
Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Har köpt cab nu (för några veckor sedan) Blev en 328 cosmossvart med m-paket, helautomatisk elcab och gult skinn +lite extra lullull. Trevlig bil som gett mig så här långt 100 mil med vindrufs :) En rejäl polering med maskin och väl genomtvättning av inredning så är den nästan som ny, passade också på att byta ut 16 tummarna mot OZ racing 17".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.