AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
790

färd-datorn hel knas?

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
HEJ! min kompis har ett undligt fel på sin färd-dator.har bytt givare för yttertempratur,+spaken för färddatorn.den lever sin egna värd,skiftar till utegrader o sedan till bensinförbrukningen,varje gång han startar bilen?men inget händer när man trycker in knappen färddatorn varför?har provat o ta bort minus polen en halv för att nollställas,ingen förbättring där.tacksam för svar ni som kan.mvh dicka o.
Amethyst
Jag har problem med att räckvidden kommer på klockans plats när man trycker på spaken, Och på sin egen plats då. Nolla batteriet hjälpte inte mig heller.
Amethyst
Jag har löst detta, Jag och din vän har råkat hålla inne knappen på spaken. Håll den inne ca 7sek så står det "PROG 1----" Då trycker du på det som ska komma först vid spaktryck tex klockan, efter det står det PROG 2--- alltså på andra plats osv upp till 12e plats. Så man behöver bara ha tex 3 saker att visa i obc displayen om man vill, När du är klar så tryck på set tror jag den heter längs upp till höger. Mvh Kalle

BOOM BOOM BASS
Visa användare
2.660
dicka o
amethyst!det är en e39 vi pratar om?skulle det vara likadant som e34?mvh dicka.o.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ska finnas något liknande till E39 och jag har för mig att det t o m står omnämnt i instruktionsboken.

___
//Ulf
Amethyst
SORRY DÅ!

BOOM BOOM BASS
Visa användare
2.660
dicka o
fick höra att det sitter batterier bakom vdo.mätarhuset,stämmer det?kan det vara de som spökar så att inte färdatorn inte fungerar,eftersom den har hakat upp sig?mvh dicka.o.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.