AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.290

M3e30 läcker in vatten!

-A
116
-AL-
Z3M Coupe x2
E53 3.0
E36 cab mint
V70 2.5T
Efter den senaste periodens trevliga väder har det samlats vatten vi fötterna på förarsidan. Mycket oxå! Har inte orkat leta läckan än men är det några "standard" ställen man skall kolla först?

//AL
Grusse
Det skulle kunna vara att du har rosthål under listen vid framrutan? Är ganska vanligt på E30.
kan vara rutan som inte tätar runt listen, dit med nytt kitt
-A
116
-AL-
Z3M Coupe x2
E53 3.0
E36 cab mint
V70 2.5T
- Grusse -

Bilen har aldrig varit vinterkörd och är i toppskick så rost runt vindrutan är ganska uteslutet. Inga avrinningshål eller dylikt som kan ha satt igen sig?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
-AL-, min är heller inte vinter körd (gått 8600 mil idag), men de hittade rost vid just det nämnda området när den skulle lackas om! Så titta under rutans list.

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
Stekaren
Luftintagen framför rutan är troligaste orsaken. Hamnar skräp i dem. Alt 2 är ev takluckas avrinning.
Ett tips när du även håller på letar efter läckan är att kolla så att det inte är någon anslutning till värmepaketet, eller värmepaktet heller för den delen, som läcker. Jag förmodar att du haft värmen på denna härliga försommar ;-))

-Upplev körglädjen i M3 E30!
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Har exakt samma problem, men min ruta är nybytt o den läcker inte in,har kollat, men har däremot inte kollat luftintagen framför rutan än,typ de enda jag inte kollat.
Men hittar du något skriv gärna vart de läckte in isåfall så gör jag detsamma.
Mvh Jonas

Ride it like you stole it!!
Kolla i hulhusets bakre övre kant , knacka med en mejsel och Så det inte e rost hål

Kolla av riningen till takluckan

Plasten i dörren trasig?

Öppna takluckan o kolla slangarna i framkant. Vanligt dom blir igensatta. Dom följer ner i A stolpen. E de stopp i den så rinner de in nere ungefär där du öppnar motorhuven. Eller som någon sa värmepaketet. Du märker ju om de är glykol. Men de finns en bottenavrinnig i hela värmepaketet. E de stopp i den så rinner de ju in
-A
116
-AL-
Z3M Coupe x2
E53 3.0
E36 cab mint
V70 2.5T
Hittade stoppet och det var i luftintagen framför vindrutan. Provade att hälla ner vatten där på passagerarsidan och då kom det direkt ut på marken. Gjorde samma på förarsidan men då kom det inget vatten. Tog ner innerskärmen på förarsidan och hittade hålet. Satt en gummibussning och stängde igen som skulle sitta på vindrutetorkaren. Blåste rent med tryckluft för säkerthetsskull. Nu funkar avrinngen perfekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.