AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.282

Motorolja i Kylarvattnet E46!

Sida 2 av 2
Visa användare
105
Björnbårg
320i M-sport
hade dylikt problem en gång, då var det turlig nog bara cirkulationspumpen i kylarn som va trasikt, 3000 för byte och termostat, mecken nämde dock att är kylvattnet skummit (innehåller olja) är det sannolikt att topplocks packningen är körd. men händerr troligtvis bara om du kört som en galning.

hoppas de inte är det!
mvh

"Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den"
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
Att packningen går har nog inget med körningen att göra.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Raka sexcylindriga motorer är lååånga och allt kan hända efter x-antal mil,t.ex detta med toppackningsras(om det nu är det,vilket det verkar som iaf).

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Menar att bl.a. just toppackningen utsätts för mera "slitningar" på en rak sexa än en ordinär rak 4 cylindrig motor..

Mvh Janne.
Le
169
Leffe75
Audi A4 2,0 TFSI Quattro avant -09
Dom skulle kolla upp vattenpumpen när dom river toppen, den borde inte vara väck då motortempen ej "vandrar" utan ligger konstant på normal, har ej heller hört några missljud som kan härledas till vattenpumpen.
BMW verkstaden är säkra på att topp packningen farit så det råder det inga tvivel om, kan ej vara så mycket annat då man har olja i kylvattnet!
Kört som en galning? Visst kan man gasa till ibland men tror inte jag gör det mera än någon annan. Har haft ett par E34:or och E36:or tidigare och tror inte jag kör hårdare med min 330, snarare tvärtom, man blir ju äldre......och klokare...;)

Visst är 6:an lååång men det verkar ej varit problem tidigare, varken här på forumet eller på BMW verkstaden.
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
Nu börjar iofs även m54 motorerna komma upp i lite högre miltal så det kanske kommer att bli flera sådana toppacknigsbyten framöver?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.