|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Varför inte denna? Länk | |
|
Jag lägger en liten röst för Alpinan, 700Nm är inte att leka med :) Mugge: Det finns faktiskt sådana människor. En man här på skolan (SLU Uppsala) t.ex. Han jobbar som postutkörare eller dylikt men har fått loss pengar då han sålt skog till SLU. Han byter nästan bil oftare än jag byter kalsonger. Sedan i somras har det på parkeringen stått en "krokodilmerca" CLS? (det var när jag såg den jag pratade med honom). Den har avlösts av e60 M5, Infinity suv och nu Audi A8, Infinityn hade han bara någon månad. Han har säkert ganska kul, men att ersätta en M5:a med Infinity... neeeej! mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Mugge: finns många som tycker det är roligt att byta bil! I detta fall kanske han kört knappt ett år (beroende på andra bilar i garaget) och då är det flera som tycker att det är dags at byta. Bilen är i så fall ny, fast till begagnat pris... Gutte: Nja över 3000 mil på mätaren. Sen tycker jag M5-stylingen räcker, ser överstylad ut nu. Det tråkiga med begköp är ju att man inte får välja precis den setup man vill ha. Dock brukar ju M5orna vara ganska välutrustade så risken att det där viktiga saknas är väl något mindre på den modellen. B5: v8 mot v10, smaksak kanske. Gillar dock ljudet på 10an :). Dessutom är väl priset på B5an lite högre än 700'?! Enda jag hittade på nätet är denna: Länk . |
|
|
Tror knappast man behöver vara orolig att köpa en 6-12 månader gammal M5. Dessutom finns fortfarande fabriksgaranti kvar på bilen om nått skulle gå sönder. Att vissa väljer att sälja efter relativt kort tid kan ju mycket väl ha ekonomiska skäl, man kanske helt enkelt har tagit sig vatten över huvudet och inte har råd att ha kvar bilen? BMW CS #5139 |
|
|
Jag tackar er alla för eran svar. Vad jag önskar av en bil är både komfort och prestanda i ett paket, så det lutar lite åt 550i. Det där med Alpina, jag kan inte så mycket om den. Kan man köpa en sådant hos bmw handlarna? Don |
|
|
bmw i solna säljer alpina,sist jag hörde var alpina väldigt missnöjda med bmw sverige och funderade på att bryta samarbetet. |
|
| don550i: Om du önskar både komfort och prestanda så är nog Alpina din bil... 550 är komfort och M5 är sport... | |
| Länk Länk | |
|
Hej Teknikens Värld testade BMW 550i med M-pkt och 19" i nr 9/06 mot Audi A6 4,2. BMW:n utsågs till "bästa köp". Kanske kan vara av intresse för dig att läsa testet? /M |
|
|
mattias h: BMW Sverige/BMW Solna har inte haft generalagenturen för Alpina på flera år. För övrigt skulle jag nog valt 550i för dess kombination av komfort och prestanda. /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
En kompis till mig pratade med sin granne som precis köpt en Interlagosblå lättbegagnad M5-05, ca en vecka efter köpet dök ägaren till WRN Silverstone upp och erbjöd den, synd att du hunnit köpa en annan, du hade fått min för mindre pengar, så då kikade Interlagosägaren på WRN, som enligt honom inte var i bra skick, mycket repor/småbulor, nersutten förarstol, så ska man tro på det, går det alldeles utmärkt att risa till en M5 på ett år. En del av dom som köper dyrare/speciella bilar vill ha det senaste och byter när det kommit ut något nyare = tätta byten, M5 är lite 05 precis som MB CLS 55AMG, i år? Audi S6/S8, MB S-klass W/V221. Mvh Stephan |
|
| Om det inte finns flera WRN M5 har jag varit ute och provkört denna när den stod hos Bmw i Skövde. Jag kunde då inte hitta så mycket repor eller något nersuttet säte men dessa kanske kommit till senare? Bilen var i alla fall underbar och jag skulle helt klart köpt en beg M5 istället för en 550. Har man ekonomin för att köra en större motor ångrar man aldrig att man tog den större. När jag tittade på bil stod det mellan 530 och 540 och jag har aldrig kännt att det hade varit bättre köp med en 530. Tyvärr börjar man ju nosa på M5 nu.... | |
|
Hej alla ! Såg testet som Top Gear Länk hade om BMW M5. M5.an var på sama nivå som en av Ferraris värstingar tyckte de. De gillade M5 skarpt då de använde alla 507 hästarna. Jag röstar iaf för M5 :an... Varför ?? Jo pga säkrare köp med bättre andrahandsvärde, nya modellen har funnits några år = mindre risk för barnsjukdomar och sist men inte minst bättre prestanda = roligare bil... Men tilläggas ska att BMW 550i är säkert ingen dålig bil heller.. |
|
GROL |
Hej! Tack för en perfekt länk! Jag ska köpa en ny firmabil till sommaren och denna länk har gett mig mycket matnyttigt. Jag ska köpa en helt ny bil och jag velar mellan M5 och 550. Tror att M5 kan vara underbar då man bara lever en gång. Men att köra den på vintern känns inte så roligt då jag är i behov av bill året runt. Och vad ska man ha för utrustning så man inte missar nått samt har bägge bilarana samma utrustning? Har provat att bygga på bmws hemsida men blir alldeles yr. Vad bör jag ha och inte att glömma??? Tacksam för svar! Mvh Greger P.S kör idag 540 och har varit nöjd. Lite småfel har jag haft men inte så allvarliga. M5 lär väl vara betydligt roligare att köra?? |
|
Det är lite svårt att komma med ett råd utan att veta ditt behov... I jämförelse med M5:an så får 550:an ikläda sig rollen som bekväm långtransportör, speciellt med komfortstolar som jag anser vara ett självklart tillval. Men du kanske är ute efter en "leksak" och då kan ju en M5:a aldrig vara helt fel. Utom när den skall in på service... billig i drift är ju inte ett epitet man ger än M5 E60. ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå |
|
|
Det här är ju helt och hållet en smaksak. Alla som någonsin ägt en M-bil vet att motorerna verkligen INTE är den svaga punkten och att tro att någon kan "köra sönder" en 1 år gammal M5, eller ens slita på motorn är helt befängt. Vilken bil används som RINGTAXI och hur många hårda mil klarar inte dessa?? Den som provat M5 och 550 vet dessutom att 550n är verkligt snabb, medan accelerationen i M5 är alldeles oerhörd. Den sticker iväg utav själva satan och ska man jämföra med en någon av de (få) prestandabilar jag har erfarenhet av som tex Porsche Gt3 så är accelerationen i M5an betydligt vassare. Själv hade jag utan tvekan tagit M5an som är en mycket komfortabel bil och antagligen mindre värdeminskning. Dessutom smäller den långt mycket högre i coolhetsfaktor... Prova själv, det kommer att fälla avgörandet oavsett vilken du väljer! MVH Jakob Jakob |
|
|
"Det där med värdeminskning är jag inte så känslig för, då jag inte tänker sälja bilen. Det jag däremot är känslig för är att köpa begagnade bilar. Jag kan inget om mekandet av bilar" En M5 av senare modell eller 550 är inget man mekar med... |
|
|
Härlig diskussion! Jag hade lätt letat upp en MB S500, CL500 lr respektive AMG version som demo bil. Jag vet vad alla tycker nu, enligt mig i den klassen finns det inget som slår MB, vet att det är många som håller med ;-) Ang prestanda, en lätt beg S600 tom kanske!? Visst MB är dyrare, men istället för o förlora ett pra hundratusen, köp en lätt beg för runt 700k, alla tre ovannämnda modeller går o hitta för de priset, inte nytt då. Det är väl M5 som kanske står hjärtat närmast annars, men återigen, sneglar man då på en MB E63 AMG blir bilden oklar igen, lr vad säger ni!? Om vi ändå som sagt ska leka med dessa lyxtankar =) |
|
|
Om det måste vara en Bmw med fyra dörrar så blir det självklart en lätt beg. svensksåld M5:a. En svenskåld 550i med rätt utrustning växer inte på träd. |
|
|
Jag skulle köpa en CLS e55 AMG för dom pengarna. Platinumcars i Norrköping har en grymt snygg. Mvh Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.