|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Varför inte denna? Länk | |
|
Jag lägger en liten röst för Alpinan, 700Nm är inte att leka med :) Mugge: Det finns faktiskt sådana människor. En man här på skolan (SLU Uppsala) t.ex. Han jobbar som postutkörare eller dylikt men har fått loss pengar då han sålt skog till SLU. Han byter nästan bil oftare än jag byter kalsonger. Sedan i somras har det på parkeringen stått en "krokodilmerca" CLS? (det var när jag såg den jag pratade med honom). Den har avlösts av e60 M5, Infinity suv och nu Audi A8, Infinityn hade han bara någon månad. Han har säkert ganska kul, men att ersätta en M5:a med Infinity... neeeej! mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Mugge: finns många som tycker det är roligt att byta bil! I detta fall kanske han kört knappt ett år (beroende på andra bilar i garaget) och då är det flera som tycker att det är dags at byta. Bilen är i så fall ny, fast till begagnat pris... Gutte: Nja över 3000 mil på mätaren. Sen tycker jag M5-stylingen räcker, ser överstylad ut nu. Det tråkiga med begköp är ju att man inte får välja precis den setup man vill ha. Dock brukar ju M5orna vara ganska välutrustade så risken att det där viktiga saknas är väl något mindre på den modellen. B5: v8 mot v10, smaksak kanske. Gillar dock ljudet på 10an :). Dessutom är väl priset på B5an lite högre än 700'?! Enda jag hittade på nätet är denna: Länk . |
|
|
Tror knappast man behöver vara orolig att köpa en 6-12 månader gammal M5. Dessutom finns fortfarande fabriksgaranti kvar på bilen om nått skulle gå sönder. Att vissa väljer att sälja efter relativt kort tid kan ju mycket väl ha ekonomiska skäl, man kanske helt enkelt har tagit sig vatten över huvudet och inte har råd att ha kvar bilen? BMW CS #5139 |
|
|
Jag tackar er alla för eran svar. Vad jag önskar av en bil är både komfort och prestanda i ett paket, så det lutar lite åt 550i. Det där med Alpina, jag kan inte så mycket om den. Kan man köpa en sådant hos bmw handlarna? Don |
|
|