|
|
|
|---|---|
|
Jag har ju fått tillbaka bilen efter totalrenovering av bottendelen. Nu är det så att den blivit 316slö på låga varv(upp till ca 4000rpm) sen kommer M3 prestandan igång igen.. Han går perfekt annars . Inga ryck eller så. Jag har en inkörningssträcka på ca 100 mil kvar innan jag kan börja elda på för fullt och har därför inte dragit den nåt spec. Jag har nu kört ca 50 mil med den och har dragit den på 3an till strax över 5000 varv 2 ggr, och strax över 4000varv så går den kanon som sagt. Det är vanosen som krånglar vilket jag nästintill fått garanterat av min personlige favoritmekaniker. Detta är därav ingen HJÄLP MIG ATT HITTA PROBLEMET TRÅD, utan bara en liten upplysning till er därute om hur det kan gå om man har en gnutta otur:) hehe ska man skratta eller gråta.. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Vad trist! Beklagar så väldans, hoppas det inte är allt för allvarligt bara! Vanosen brukar ju tyvärr dra i väg i kostnad. :-/ MVH Patrik |
|
Japp det brukar ju göra det... konstigt nog ligger den kostnaden han gett mig innan på en ny vanos en bra bit under den vanliga man brukar få här på AP. Runt 17 000 med jobb säger han. Här brukar det va mellan 20-30.. dessutom är han ganska säker på att det bara är nåt som trögar eller liknande och den troligtvis inte skall behöva bytas ut. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| Det kostar att ligga på topp och dyra Bmw !!! | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Vanosen har gått ned rejält i pris på senare tid, förmodligen med tanke på de vanliga problemen idagens läge,nu när de flesta vanosförsedda motorerna hunnit gått en bra bit! För ett par år sedan hörde jag priser på sisådär 45-50k för byte på en E39 M5, idag får man det för mindre än hälften om man luskar runt! MVH Patrik |
|
Jasså den (vanosen) gick sönder till slut ändå,... tråkigt för dig! Är inte förvånad dock... Bytte du inte ut motorn som du sa att du skulle göra? |
|
|
Nej den renoverades. Hittade ingen perfekt utbytesmotor så detta va det bästa. Va va det för nåt med den vanosen innan? Det hörs absolut inga missljud från den nu... Men är antagligen den. Det va tydligen nåt som kärvade i den nu när de plockade ner motorn så de fixade till det, men problemet uppkom igen för att nåt trögar i den.. Det är inte garanterat att det är den helt men till 95% Tjejer kan |
|
|
Nej det var inget fel innan men eftersom dom är sköra och lätt går sönder så blir det ju inte bättre av det din motor har varit med om. |
|
|
Inlägget ovan är från a_wingard73, alltså inte från mig....(glömde logga ur mig innan han satte sig vad datorn för att skriva) Tjejer kan |
|
|
Pelle: Håller med dig om det. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Trist som fan!!! Det är inte magnetventilerna som strular? Då reglerar den inte som den ska och all kraft finns över 5000 rmp. Rigo bil kan provköra vanosen så man ser hur grad antalet ökar i förhållande till motorvarv. Ingen hoppande tomgång osv? Mvh Björn Länk |
|
|
Japp Björn. han kan ju det. Jag fick dock rådet att köra inkörningsperioden ut och se om det kan släppa själv. Han hoppade på tomgång vid ett tillfälle men bara då. Annars spinner han fint! Man får väl se va som händer. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Prova och tanka V-Power! Jag tankade av misstag 95 oktanig soppa i min. Funkade inte alls! Kan ju vara så att den behöver varvas ut ordentligt? Är det Rigobil som renoverat din motor? Mvh Björn Länk |
|
|
Har tankat 98 garanterat. japp Rigo //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Då är det säkert inga problem. Kör in den och så fort du har tillfälle så låt den varva ut ordentligt! Mvh Björn Länk |
|
|
ok tack för tipset //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Min bil har fixat sig själv!!!! Jag va ju hos Rigo och snackade om mitt Vanosbekymmer.. Kör du några mil till så får vi se om vi behöver röra bilen sen sa han. När de plockade ner motorn va det skit i magnetventilerna som de rengjorde. När jag hämtade bilen va den ganska slö.. Vilket jag sa till honom, och han lovade att det skulle lossna med tiden, vilket det nu har gjort! Får bara större förtroende för Rigo efter var gång jag pratat med honom! Nu går bilen som en M3 ska göra och jag slipper lägga pengar på ny vanos/megnetventiler etc. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Fan vad skönt!! Mvh Björn Länk |
|
|
ja det kan man säga. Har nu dessutom vart ute och tagit några race mot farsan. Skiljde faktiskt en del mellan 3,2 och 3,0. Över 150 va skillnaden störst. Kul som attan att ställa farsgubben på plats:) //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.