AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
13.890

Färgval på 130i

Sida 4 av 7
Ji
84
Jidde
120d -06
Vet då någon mer info om MY2007 (1-serien) ?

Vad är din rekommendation, ska jag vänta på en MY2007 eller ska jag nöja mig med en MY2006?
Vit är kanonsnyggt, men skulle faktist ta en blå!
Xeonljusen gör fronten grymmt mycket snyggare än med vanliga... =)
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Xenon ljusen är faktist de som jag saknar , men det går kanske fixa efteråt? men det kostar väll och vad tycker bilprovningen ;-)
Ku
109
Kunta
120d -06
kommer det verkligen komma 130d i så fall kommer det bli en sådan :)

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Alpinwhite III + M-paket och med min hemma-snickrade M-dekor !! Länk
Snyggt jobbat, Grandy!

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Jo
10
Johan T (gbg)
120dA -05 (E87)
320iC -93 (E36)
Det är helt klart svårt med de här "nya" metallic-lackerna som inte tillhör de klassiska färgerna. Men de är alla mycket läckrare ute i dagsljuset än på bild. Jag var mycket tveksam när jag valde en 120 lackad i sonora (guld-brun), men nu tycker jag att det är en unik och läcker färg. Den gör sig speciellt bra med beige läder-klädsel och framför allt måste allt vara lackat för att det ska bli snyggt.
Coupén
M-sport: Nej.
Läder: Ja. Att det inte skulle vara snyggt i ettan var ett märkligt påstående av någon...
Färg: Titansilver, i verkligheten den klart snyggaste färgen på ettan även om det också råkar vara sveriges vanligaste bilfärg...
Fälgar: 18" V-eker 217

Här finns en (dock svart) till salu: Länk
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Nej jag vet inte jag är inte alls förtjust i läder , men de är smak sak.
Jag tycker mer om M-pakets sensatec. Tycker att 1 serien passar bäst med M-paket och 18". Tonade rutor o den ser agressivare ut.

Stereo paketen vill jag säga alla som funderar hoppa över det för de gör bara krångligt att byta stereo.

Xenon är värt varje krona det rekommenderar jag , Tyvärr missa jag det o ångrad djupt det.. Men de går kanske montera efteråt , frågan bara vad det kostar ?
BMW 528
Hejsan ! Ett inlägg om färgval till vår 116i. Vi valde Sonora met vilket gjorde oss mycket nöjda.Vill rekomendera lackförsegling/behandling ...det blev härligt blankt på denna Sonoralack. I övrigt mycket nöjd med 1:an.
/// Leif

BMW 528
Är just nu okunnig hur man lägger en länk för att ni ska kunna se hur vår Sonora metallic ser ut. Möjligen kan ni se på power user hur vår bil ser ut. Någon som kan tipsa mig på ett enkelt sätt länkar bild hit..tack på förhand /// Leif.

Så här ser Leifs bil ut...:

Länk

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Kanske större nu...?
Länk

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
BMW 528
Hejsan ! Tack för hjälpen....men hur gör man för att få till en bildlänk i sitt inlägg? Mvh /// Leif

Gå in i ditt "bil-galleri", klicka på bilden av din 116, när bilden öppnar sig i ett fönster, markera adressraden som står överst i fönstret (ex som här ovanför där det står något i stil med "Länk autopower.se/forum/ topic..." osv), kopiera adressraden, och klistra sedan in den i ditt inlägg...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
BMW 528
Ok...ska pröva det lite senare. Tack än en gång /// Leif

or
725
oreo
323i -85
Efter mycket funderande har jag nu slagit till och lagt in en beställning på en 130i med följande spec:

337 M sportpaket
- Tyg/Sensatec Flashpoint Svart/Svart
- M Sportchassi
- Sportstolar
- M Lädersportratt
- Interiörlister Aluminium Glaciärsilver
- Innertak i antracit
- Instegslister med M-emblem
- M fotstöd (förarsidan)
- M aerodynamikpaket
- Shadowline högglans
- M lättmetallfälgar Dubbeleker 107, 17 tum (m Nokian Hakka 4)
381 Le Mansblå metallic
320 Utan modellbeteckning
249 Multifunktionsratt
540 Farthållare
5DC Bakre nackstöd fällbara
441 Rökarpaket
534 Klimatautomatik
522 Xenonstrålkastare
470 Barnstolsfästen ISOFIX

Övriga BMW tillbehör:
Stänkskydd fram och bak
Lackskyddsfolie för motorhuv, främre stötfångare och spegelkåpor
Gummimattor City Antracit
Lastkantskydd transparent
Motorvärmare med kupeuttag
Matta för bagageutrymmet
Dubbeleker 182, 18 tum (Michelin PS2)
M Mobility system II

Produktion efter v36 ("MY2007 production")

Känner mig idag rätt så nöjd, även om väntan kommer att bli lång :-)

//Örjan C
Coupén
Oreo:

Glöm inte stora klimatanläggningen och absolut inte professional stereon!

Sen hade jag skippat M-sport och tagit läder + 18" istället.

Och titansilver är ju snyggare... :-)

Men du blir säkert nöjd ändå!
or
725
oreo
323i -85
Coupen:

Klimatautomatik har jag valt. Stereo tänker jag montera in en egen som slår professional med hästlängder ;-)

18" blir det, men style 182 istället för M-sportpaketets. Tycker att Flashpoint klädseln är helt OK istället för läder och LeMansblå tycker jag är snygg med sportpaketet.

Tur att vi inte har samma smak för då skulle det vara tråkigt att möta sina modellbröder!

//Örjan C
Coupén
Som sagt, skulle tro att du blir nöjd!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.