|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
|
Jidde: vill du dela med dig vad du till slut ska betala för den "konfigurationen"...? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Japp.. 290' (jag fick dessutom bra pris på vinterdäck som jag ska hämta ut i höst). Jag antar att det är ett bra pris, räknade ut att det är ca 10% rabatt. | |
|
Jag var också inne på 120d ett tag, men då en 130i med de specar jag beskrev ovan inte kostar mer än 315-325' efter rabatt tyckte jag att den modellen blir mer prisvärd trots att driftskostnaderna kommer att bli något högre. Är dock övertygad om att 120d är en kanonbil som du blir riktigt nöjd med! //Örjan C |
|
|
Jag valde 120d mest för att jag kommer att börja pendla i jobbet mer än vad jag gör idag (säljer därmed också min V50 T5). 130i har jag inte provkört, men det är nog lika bra, för då hade jag säkert inte kunnat välja nån annan bil :) |
|
|
Jidde: Ett vist beslut!! Det man inte vet att man missar har man inte ont av... 120d är nog mer än tillräcklig 99% av tiden. //Örjan C |
|
| 130 är den bästa av ettorna o sexan gör sitt , ljudet i den är fantastisk , men 120d är nog en bra tvåa. | |
|
Jidde, Jag trodde att det var Septemberproduktion (MY2007) som gällde för e87 nu - vet du när din är planerad för produktion och när sommaruppehållet i produktionen ligger? //Örjan C |
|
|
Hmm .. bra fråga. Jag tror att min blir en MY2006. Jag frågade iof säljare om det var några nyheter på MY2007 och han sa "inga".. men han var inte helt säker. Jag ska kolla med säljaren när min går i produktion.. han kan kanske styra det om jag vill .. kanske värt att vänta en månad eller så på det ??? Beställningen är ju lagd idag.. och helst så vill jag ha den så fort som möjligt =) |
|
|
Vad jag förstått så har BMW inte gått ut med ngn info om MY2007 ännu, men jag kommer nog att be att få en MY2007 ändå... //Örjan C |
|
| Kan vara smart.. Frågan är hur länge extra man måste vänta? Ska pressa säljaren på lite svar imorgon =) | |
|
MY2007 är troligen detta 2 dörrars variant Cab 125i motor 130d motor Min BMW 116i Länk |
|
| 135i motor??? | |
|
DonAmir & PowerMac: Källor för detta? //Örjan C |
|
|
Har kollat lite nu.. Enl BMW så kommer det inga nyheter för 1-serien. Iaf så hade dom inte fått veta något ännu. Orsaken är troligen (vad dom trodde) att det kommer så många andra nyheter på dom övriga modellerna. Modellår 2007 blir bilar tillverkade från v37 (mitten av september). Jag kunde få en sådan om jag ville men då får jag vänta med leverans till mitten/slutet av oktober gissningvis. När det gäller andrahansvärdet så brukar det skilja sig (enl listpriser) ca 4-5' kronor bara. Mer om det är stora förändringar på modellåren. Min bil går i produktion i mitten av juli och jag är nöjd med det, då får jag bilen i augusti/september och hinner då åka lite på sommardäcken :) Det enda som jag velar på just nu är om jag ska ändra till Beige läder istället för alaskagrå läder.. tänk vilka problem man har :) |
|
| oreo: Jag har ingen källa att ösa ur. Undrade bara om inte turbospisen skulle hitta ut till e87 i år? Vilket den rimligtvis borde någon gång??? Lite mera pulver för att blåsa av gubbens hatt behövs anser jag även om sugisen är ett smycke. Tänk en vit e87 med spegelvända turbo stripes i bästa 2002 maner. :) Länk | |
| Bara så du vet så kommer Japanröd att försvinna efter produktion augusti. Alltså ingen Japanröd på 1-serien årsmodell 2007. Istället kommer Japanröd med stor sannolikhet ersättas av Karmosinröd på både E92 (3-serie coupe) och E87. Mycket snygg färg. | |
|
Gustav: Intressant info! Har du någon länk till en bild? Vet du ngt mer som kommer att hända på MY2007? //Örjan C |
|
|
Skumt att det finns info om MY2007 när inte BMW återförsäljarna vet något.. Iaf så säger dom att dom inte vet något.. |
|
|
Jidde: Ofta verkar åf inte vilja veta något - de vill ju sälja bilar året runt och att inte att alla väntar på nästa årsmodell.... //Örjan C |
|
|
Det finns färgprov på Karmosinröd i katalogen för nya E92. Där står även att den är tillgänglig först från Kvartal 3 2006 med andra ord MY2007. Är försäljare på BMW, så detta är korrekt info. / Gustav |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.