|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett oljud i min 325 -87. Det viner från motor/låda när kopplingen är uppe, när jag trycker ner kopplingen så låter det inget. När man kör bilen så viner det på alla växlar. Har ringt två värkstäder, en säger att det är urtrampningslagret den andra att det är lådan??? Har sett att denna fråga varit uppe ett flertal gånger,men meningarna verkar gå isär. Vad är det för fel? | |
|
Det ÄR lådan som låter, precis som på dom flesta äldre BMW. Min egen låter värdskrig, och det har den gjort i 2 år !! Verkstan som säger att det är urtapningslagret behöver du inte ringa igen, dom saknar grundläggande kunskaper om hur en bil funkar. |
|
|
Glömde att skriva vad själva felet är =( Det är lagret till ingående axeln som låter. |
|
|
Vad händer om man kör tills lagret rasar, något mer än lådan som går sönder? |
|
| händer nog inte mer än att du inte lär kunna frikoppla mer pga att ingående axeln inte är lagrad längre, bättre att ta ner lådan och byta lagret! går att göra utan att dela lådan. | |
| Jag kan få köpa en låda för 1500:- som ska vara OK, är det inte bättre att sätta in den istället. låter lite halvkrångligt att byta lagret till ingående axeln, eller? | |
| Det är som isåkare säger lagret till ingående axeln. | |
| Är lådan bra i i övrigt skulle jag byta lagret. | |
| Måste man ta isär lådan? eller får man ur lagret ändå och isåfall hur? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.