|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
100-150 km/h på 8,9s... Har du startat på 100 km/h sträcket eller med flygande start? Jag har för mig att jag körde under 7 s med min 525:a med start på 3:an. Dock med flygande start... Testa att köra 0-160 km/h. Kör några gånger för att få ett medel. Som referens... En 325 bör köra på runt 17s mätarfart. Jag kör runt 18s med 525:an mätarfart. Lycka till! |
|
jimmy/bmw |
japp ska prova senare ikväll Men var din 525a orginal ? förövrigt verkar min mätare gå väldigt rätt iaf enligt omräknings tabellen här på ap |
jimmy/bmw |
starta på 90kmh men var lite uppför ska se om jag hittar nått ställe som är helt platt |
| Den är chippad men det är ju att räkna som original. | |
jimmy/bmw |
var du själv i bilen då du testa ? |
|
Ja, jag var själv i bilen. Angående hastighetsmätaren så visar den alltid lite fel. Desto fortare det går desto större felvisning. Även om rullomkrätsen stämmer mot originalhjulen. |
|
jimmy/bmw |
kolla mot varvräknar jag men lite fel går den nog ska försöka låna en gps av någon så man får nå klarhet |
jimmy/bmw |
hur mycket kan du påvärka att man åker två föresten? |
| Att åka två gör endel. Jag tycker att det märks ganska tydligt på acclerationen när man har 80kg brevid sig :) | |
jimmy/bmw |
har filmat nu men vet inte vart jag ska lägga upp dom !? |
|
Här är några användbara sidor att tanka upp film på: Länk Länk |
|
|
Här finns en film på min bil när jag acclererar. Länk |
|
jimmy/bmw |
Länk Länk i den filmen där jag kör till strax över 190 så börjar de gå lite utför efter 190kmh och i den andra filmen så börjar de gå uppför vid ca 170kmh båda filmerna gjorda med 100kg extra last |
| Det ser ju inte så tokigt ut ändå... Hoppas du får ordning på tomgång med mera. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.