|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hittade en länk på 7er.com till en amerikansk sida som heter Länk Tydligen så är det i princip en "fläkt" av något slag som man monterar efter luftfiltret så motorn får bättre luftflöde och ökad effekt mellan 20-35 hk. Låter lite enkelt för att vara sant, men om det funkar så är det ju lätt värt det. Kostar bara 650SEK inkl. frakt till sverige. Skulle vara kul med lite åsikter om denna produkt. Funkar den? | |
|
Verkar ju dumt av biltillverkarna att använda turbos och kompressorer när man bara behöver bygga om en vanlig bordsfläkt och koppla på luftintaget. Nej.. Den fungerar inte. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Kanske förklarade det dåligt, det bästa är om ni går in på sidan. Jo det kanske låter lite hookuspookus över det. Annars så lät det ju väldigt bra, 20 hk för 600kr =) |
|
|
Pröva sökfunktionen... ;) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
...eller väldigt dyrt: 600 kr för ingenting... ;o) Denna tingest har varit uppe för diskussion flera gånger tidigare. Om du söker bland äldre inlägg via "sök inlägg" finner du nog dessa trådar. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har ni inte sett filmen när de bänkar en pickis med lövblåsare så visst kan det göra något. dock behövs jue ett ganska starkttryck samt konstant om det ska märkas någonting. Men det ger nog inte mer än någon hk. ___ Med Vänliga Hälsningar Robin |
|
|
OO roligt, vad blev resultatet med lövblåsar pikisen? Tänkte bocka till en egen "turbonator" då det i princip är ingenting men orkade inte då jag gissar att det är en bortkastad halvtimme av mitt liv. -Phil |
|
|
Sorry killar att jag inte använde sökfunktionen innan, blev bara lite exalterad att något för 600 spänn kunde sätta ännu mer sprätt i 7:an. En sak är klar i alla fall; man blir alltid klokare efter att ha läst lite här på forumet ;) |
|
|
Philip> några hk ingen best precis men det är jue samma princip som turbo bygger på. Tvångsmatning :) ___ Med Vänliga Hälsningar Robin |
|
|
Turbonator is a non-moving..... Lär knappast ge någon tvångsmatning ;-) /Janne |
|
|
Jan> troligtsvis inte då den inte har kraften av en lövblåsare :) ___ Med Vänliga Hälsningar Robin |
|
|
Aha. Jag trodde att det var den med en elfläkt i. Ja då lär ju den ju bara hindra luften från att komma in och därmed ha motsatt effekt istället. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Tjena det sitter 2 st i min 750ial tycker den går bättre än när jag hade 2 bmc filter där och platt....Sen har jag inte tankat bilen så ofta heller fast ja kört rätt mycket :D Men om det ger Effekt d vet ja inte. Annars finns ju en som byggt en 750ial med dubbelturbo sök på google :P Han visar bilder på sitt bygge :D | |
|
"det sitter 2 st i min 750ial tycker den går bättre än när jag hade 2 bmc filter där" Det är sannolikt för att bilen gick sämre med BMC-filtren än om du hade haft kvar originalfiltren ;) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| BMC suger och orginalen också | |
| bimmerboy735: om du tycker att även originalen suger, vad tycker du att man ska ha då? | |
HZRobban |
Får ju luften att rotera och snurra... Pröva hälla ut vatten ur en petflaska (rakt upp och ner) vs att sätta snurr på det, en virvel... Det flyger ut snabbare... Fast principen är väl den att luft och soppa blandas upp bättre och det blir en bättre blandning av soppan..? Även sett/hört att att dom har det efter motorn i avgasröret också, för att "spinna" ut luft så den "sugs" ut... Sen hurvida bra det fungerar eller inte vill jag inte uttala mig om :) |
|
"Får ju luften att rotera och snurra... Pröva hälla ut vatten ur en petflaska (rakt upp och ner) vs att sätta snurr på det, en virvel... Det flyger ut snabbare..." Det beror ju enbart på att du släpper in luft i flaskan när du gör så. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Du kan ju testa att göra samma experiment med ett rör istället. Då tar det ju längre tid att få vattenet genom röret än om det bara skulle få flyta fritt. Detsamma gäller ju även luft och avgaser. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Är det en s.k "superspiral" som det pratas om här? Jag skrev en tråd om en sådan för länge sedan och man undrar ju vad det är för krafs =P -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Bimmerboy, hur bar du dig åt för att få tag på några "Turbonators" har själv beställt från deras hemsida för ett halvår sedan och inte hört ett knyst. Var övertygad om att det var rena skojeriet men tydligen inte. Håller de vad de l ovar? mrMPOWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.