|
|
|
|---|---|
|
Hej. Hade vid besktningen ojämn bromsverkan bak på bilen.. så jag bytte skivor runt om och klotsar. Har luftat systemet och det är fortfarande ojämn bromsverkan.. vet ej hur mycket eftersom det inte behövdes ombesiktas. Bromsen är lite stummare också jämfört med min automatare.. så min fråga är om någon har något tipps. Har tittat lite i ETK för att se om det sitter en bromsbomb i bilen, utan framsteg. Det är en 735 e32 -89. | |
Paap Reeder |
... om kolvarna glider dåligt i oken pga rost uppstår lätt ojämn bromsverkan. När du satte dit nya klotsar! ... gled oken då lätt tillbaka när du bände isär dem för att få plats med nya - tjockare - klotsar? OBS att dom inte behöver kärva mycket för att ojämn bromsverkan skall bli resultat. MVH /// Paap R |
|
lätt och lätt.. Tog stora polygripen och tryckte.. i övrigt så är inga av bromsarna fast.. efter att man bromsat kan man lätt rulla bilen utan att något skrapar... Har inte haft möjlighet att kolla vilka hjul det är som drar snett. Ingen i malmö som har tillgång till en bromsprovare? Jag bjuder på fika ;) |
|
|
Hur ojämnt var det vid besiktningen då? På protokollet framgår ju också vilket hjul som tar sämre... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Senaste besiktningen gav fram: 2,0 2,2 bak: 1,7 2,4 Det var med de gamla skivorna.. bilen drar till höger vid bromsning.. Besktningspapprena visar att den har haft samma värdes fördelning sen 2003. är det nya ok som gäller eller vad tror ni? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.