|
|
|
|---|---|
|
Finns ISOFIX i bmw? och i så fall vilka har dessa? Hur ser dom ut? Kan man eftermontera dessa om det inte finns? Det gäller så klart isofix till barnstolar! MvH Bmw 4-ever | |
|
Min E46 Touring från 2001 har det. Skulle kunna tänka mig att alla "nyare" BMW med fyra dörrar har det. |
|
|
Hur långt tillbaka i årsmodelerna finns dom i då? Är det öglor eller vad är det för nåt`? MvH Bmw 4-ever |
|
| Ang. utseendet så sitter det fästen längst ner på ryggstödet bak. Plast kåpor sitter som skydd när dom inte används. | |
| Du "klickar fast" stolen i fästena, så du slipper fästa stolen i bältet. Det är alltså inga öglor eller liknande. Specilla barnstolar måste användas. | |
|
Hej, Tyvärr är ingen av dom "stora" tillverkarnas barnstolar (Ex Akta, Graco) godkännda av BMW så du måste använda BMW´s egna vilka kostar en hel del.. Mvh Jimmy |
|
|
Kom just på att Akta & Graco nu är samma tillverkare.. Britax har em ISOFIX stol men den är inte godkännd för montering i BMW. Länk Mvh Jimmy |
|
|
Inte godkänd av vem? Titta igen på denna länk! Länk Tobmag |
|
|
tobmag: Det har du rätt i !! Men dom har inte samma lista på Britax.se.. Där är inte BMW med. Kunde tyvärr inte länka direkt till den sidan men titta på "Bilbarnstolar 6mån - 6år" därefter "Läs mer om Fixway och Isofix" och slutligen "Fordonslista" Mvh Jimmy |
|
|
tobmag: Såg nu att länken var till Römers stolar kan kanske vara så att det skiljer lite på Britax & Römer ? Mvh Jimmy |
|
| Mig veterligen så är det samma sak fast 2 olika namn. Köpte mina Römer Baby Safe i Tyskland och här i Swe så säljs dom under namnet Britax dock är stolarna MYCKET billigare i Tyskl. Skillde ca 600Skr (mycket pengar när man har tvillingar :-) | |
|
Länk till Tyska sidan (även på Eng.) Länk |
|
|
Säkert är det så.. Lite konstigt bara att Römer anses som godkännda men inte Britax. Håller med om att man kan göra klipp på att handla "barntillbehör" ;-) utomlands.. Köpte vår första barnvagn (Hartan) från Tyskland och vår nuvarande Urban Jungle från USA.. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.