AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.003

hur fungerar back sensor?

we
21
wednäs
528iA Touring-97
undrar hur back sensor fungerar ??
på min bil låter det en signal ett par sekunder när man lägger i backen men sen är det tyst , är det inte så att det ska låta när man backar nära något ??? fins det någon brytare kanske ?
eller är den trasig kanske ?

DW
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Om det tjuter direkt när du lägger i backen så är någon eller flera av sensorerna i kofångaren bak trasiga. Kostar drygt 900kr st att få utbytta hos BMW.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
hur lågt "läser" sensorerna av egentligen? Alltså.. hur pass lågt föremål kan det ligga på vägen som sensorerna känner av? Nån som testat. Orkar själv inte göra det så =)

// M.v.h. Daniel
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Co
54
CoqRouge
540iA Touring -98
Har också problem med min backsensor, det låter absolut ingenting längre. Inte ens varnings plingandet att nån sensor är trasig, vanligt med kabelbrott till dom? eller är hela systemet paj?
we
21
wednäs
528iA Touring-97
om man hör varnings ljudet så är det allså en givare som är trasig ? det kan inte vara kabel brott eller ??

DW
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
det kan vara kabelbrott, tro mig, jag har prövat... har nya givar hemma nu till ingenting, men men det kan ju vara bra att ha i reserv. Om inte varningsljudet låter så kolla säkringar/modul... enklaste verkar ju vara att läsa ut felkoderna...

//martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.