|
|
|
|---|---|
|
undrar hur back sensor fungerar ?? på min bil låter det en signal ett par sekunder när man lägger i backen men sen är det tyst , är det inte så att det ska låta när man backar nära något ??? fins det någon brytare kanske ? eller är den trasig kanske ? DW | |
|
Om det tjuter direkt när du lägger i backen så är någon eller flera av sensorerna i kofångaren bak trasiga. Kostar drygt 900kr st att få utbytta hos BMW. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
hur lågt "läser" sensorerna av egentligen? Alltså.. hur pass lågt föremål kan det ligga på vägen som sensorerna känner av? Nån som testat. Orkar själv inte göra det så =) // M.v.h. Daniel |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Har också problem med min backsensor, det låter absolut ingenting längre. Inte ens varnings plingandet att nån sensor är trasig, vanligt med kabelbrott till dom? eller är hela systemet paj? | |
|
om man hör varnings ljudet så är det allså en givare som är trasig ? det kan inte vara kabel brott eller ?? DW |
|
|
det kan vara kabelbrott, tro mig, jag har prövat... har nya givar hemma nu till ingenting, men men det kan ju vara bra att ha i reserv. Om inte varningsljudet låter så kolla säkringar/modul... enklaste verkar ju vara att läsa ut felkoderna... //martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.