AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.060

Lite fel att åtgärda 325 E30. tips?

Mi
189
MiliaN
325i -90
Bilen har vart genomgången hos BMW och jag har en rad fel att åtgärda. Ni som orkar får gärna ge lite tips ang mina punkter.
1. ABS reglering går in för tidigt
2. Luft i kopplingens hydralsystem. - Slirar den då? För bilen går inge bra på lägre växlar.
3. Vinande ljud, läckage bakväxel - Nya packboxar beställda, pinjong lagret som gör så det vinar?
4. Ojämn tomgång, läckagde vevhusventilation. - Sätta en slang och nått filter.?

Sen har jag klunk i bakvagnen - silentblocken antar jag..

Over and out.
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
behöver inte vara bakaxlen som viner... på min 325a så är det växel lådan tror jag.... 1an och 2ans synkringar är kass
alex_328
märkte nu i morse att min 328 låter lite som en Disel på tomgång ljuder verkar inte komma från motorn utan mer från generatorn .. .. välldigt svagt ljud svårt att beskriva det kan säga att den låter mycket mycket svagt som en disel hörs när jag sitter o bilen med dörrarna stänga lyssnade på motorn o det verkar komma från generatorn .. dock så hörs inte ljudet när jag kör
Mi
189
MiliaN
325i -90
Idnis: Enligt BMW är det bakaxeln "vinande ljud från bakaxeln, pinjong lager?" står det i pappret.
Mi
189
MiliaN
325i -90
Ingen som har nått svar? =)
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Låter som utsliten koppling om den slirar. För att testa kopplingen så kan man köra normalt och sedan trampa ner kopplingen och släppa upp den snabbt (utan att släppa gasen), motorn ska då ganska snabbt hitta tillbaka till rätt varvtal och gärna "hugga" till lite när den får kontakt. Luft i systemet gör att den inte frikopplar helt.
Ojämn tomgång hade jag fram tills idag innan jag fixade till några vaccumslangar runt insuget, nu ligger den stadigt och fint som en bil ska göra. =P
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
min tomgång är ok ibland men för det mesta så är den svajig och så vill den inte redigt riagera när man gasar till när den varit på tomgång ett tag. man kan ju lufta kopplingen rätt lätt genom luftnipplen som sitter på kopplingscylindern har jag för mig.. såg när dom gjorde det på en 325a på discovery för ett par månader sedan... men mest troligt är det så att din koppling är slut testa göra som RR99 säger.... det med abs reglering vet jag inte riktigt vad du ska göra... är det inte så att det är någon nuffra i databoxen som är fel.. kanske känner någon mekaniker som kan veta vad du ska göra åt det eller något?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.