|
|
|
|---|---|
alex_328 |
Hej! En av mina C-lås motorer har gett upp 3 dörar låser sig men inte den fjärde , vilket jag tycker är trist .. Antar att om det skulle vara en särkring så skulle inte central låset fungera över huvudtaget... jag gissar sjävl på att det är motorn ... hur lätt är den att byta ? .. tips ? / förlsag ? är jag tacksam för |
|
Har just lagat en låsmotor. Min var till öppningen av bagageluckan. men principen är nog den samma. Du behöver troligtvis ha isär motorn,(ihoplimmad) försök att tvångsköra den. Går den? Min gick men hade inte moment nog för att dra upp låset. Jag lyckades pilla isär elmotorn och slipa lite försiktigt på kollektorn. det hela är lite pilligt men lyckas du kan du vara nöjd med att snuvat verktan på nån lusentapp... Lycka till HANK |
|
alex_328 |
Bilder ? .. tips ? . kanske ? |
|
Tog tyvärr inga bilder. Återkom med frågor om/när du stöter på problem. HANK |
|
| Kolla kablarna så att de inte är trasiga. Jag hade liknande problem med låset på hö sida bak. Det visade sig att kablarna var trasiga och låset fungerade som den ska. | |
alex_328 |
är det samma Clås motor på 320/325? också ? .. tänkte ska skaffa mig en C-lås motor i förebyggande syfte , hur plockar men ner dörr sidan ? ..gissar på att den sippter med plast clips .. är rädd att ta Sönder något .. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.