|
|
|
|---|---|
|
hej. En granne knackade mig på axeln och undrade om jag ville värdera hans 520i touring till en privat försäljning. Den är i bruksskick, ej vidare "fint" vad gäller smårepor eller inredning. Den har m.a.o används till familjebil utan vidare bilintresse. *import av firma *4x elhissar *12600 mil (även motor, trots att den är bytt) *AC (ett rör måste bytas). Går denna att fylla på?? *Grå *sommar å vinterdäck Han pratar om ett pris på runt 16000:-. Jag provkörde och kunde konstatera att den gick väldigt fint, var relativt pigg för en 520iT, skön i v-låda och inte glapp i bakvagn. Dock tror jag något glapp lät vid hastig inbromsning, precis vid anläggning på bromspedalen. Främre fjädrarna var lite väl mjuka och det är vanlig tyginredning. Om man kollar upp liknande bilar på blocket skulle denna Länk kunna vara något liknande. Nu är detta pris helt åt skogen, vet jag med. Skulle detta kunna vara en vettig pendlarbil och kanske att ha en hund där bak? Är den inte värd runt 20k egentligen?? | |
|
Nog kan bilen vara intressant. Kring 20000 kr borde din granne få för den. Eftersom du berättar att den är lite använd och skabbig, gör ren den ordentligt. Samla alla kvitton på servicar etc i en mapp. Lägg ut en bra annons med en fin bild och dra till med ett pris en eventuell köpare kan pruta lite grann på. Eftersom bilen har gått så pass lite, borde han få 20 000 kr för den. Gr8ride |
|
|
När jag menar att den är lite sliten så är t.ex repor på bakre kofångare, dvs använd för att lasta grejor bmw-märke på v-spak är borta allmännt smutsig och dammig, grusig inuti Den är väldigt fin under, vad jag kunde se. Eventuellt om man ska vara kriitsk så skulle man vilja ha papper på hur långt den gott. Motorn är bytt av den firman som tog in den i garantiaffär. Ska man vara riktigt nitisk så kanske mätaren är tillbakaskruvat 10´000mil till det nya miltalet för aktuell motor. Fast ändå inte, för ägaren hade nog adlrig gått med på det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.