|
|
|
|---|---|
|
Hur fungerar en sådan? När man kör i D och läger den i manueel läge ska då S komma upp i fönster? För det gjorde så när en 540 jag provkörde. inte förrän man börjar växla manuelt då kommer det fram vilken växel det ligger i. Finns det inte vinter läge på dessa? Om man har i manuel växling och vil återgå till S då måste man gå tillbaka till D och sen åter gå till manuel läge?? Lite funderingar som jag hade....vad säger ni? Kan man få några svar? MvH Bmw 4-ever | |
|
Drar du spaken åt vänster lägger den först i sportläget vilket symboliseras av D S. Drar du sedan spaken framåt/bakåt väljer du själv växel och M samt växel står på displayen. Om du vill ha sportläget från att ha växlat själv måste du vad jag vet lägga först i D och att sedan dra den vänster igen till D S. Det finns inget vinterläge att trycka på i alla fall vad jag vet men jag funderade på om lådan själv ställer om sig när det är kallt. Någon som vet? Lådan i bilen du provkörde verkar fungera felfritt i alla fall och 540 är en underbar bil att köra. Man blir dock lätt beroende av V8 ljudet. |
|
|
Helt korrekt som Goldcom beskriver och när det gäller vinterläge så finns det inget men vill man starta på en högre växel så får man ju köra i manuellt läge. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.