|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyss köpt en 330xi Touring -02. Hur funkar igentligen fyrljulsdriften? Är den konstant eller bara när ljulen tappar fäste? Sen finns det en knapp bredvid DSC knappen som har en bild på med en bil på lutande underlag och en mätarepå. Nån som känner igen det? Fattar ingenting på tyska boken, måste få tag på nån svensk manual.... Vroooooom... | |
|
Test där 3-seriens fyrhjulsdrift testas mot konkurrenterna: Länk |
|
| Knappen du frågar om är automatisk motorbroms i nerförsbacke. Läck i ettan och tryck påknappen om du ska nerför en brant backe så funkar den som farthållaren typ, du behöver varken gasa eller bromsa! | |
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Tack för svaren! Låter kul, ska prova när jag får tillfälle.. Jag får panik med denna väntan. Jag registreringsbesiktade bilen idag, väntar på skyltarna. Kan ej köra tills dess eftersom jag inte har några skyltar alls, (tog hem bilen från tyskland med biltransport). Det kliar i händerna JAG VILL UT Å KÖRA BMW... :-( Det blir tre lååååååååååånga dagar det här.. Vroooooom... |
|
|
Länk Mvh |
|
| Tänk på att fyrhjulsdriften hos din årsmodell inte är samma som senaste xDrive som återfinns i E90/E91. Nya xDrive är i paritet med quattro. Tyska ams och Teknikens Värld har i tester tyckt att den slår quattro, andra föredrar Audis system. Båda systemen är i mina ögon väldigt bra, men det är alltså inte samma tekniska lösning som i 02:ornas x-bilar. Ska se om jag hittar någon länk till hur det äldre systemet fungerar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.