|
|
|
|---|---|
|
Jag bytte dämpare och fjädrar för ungefär 2 månader sen till Sachs Performence set som sänker bilen 35mm. Döm min förvåning med jag och min kompis tänker att bilen har blivit högre med tiden. Vi hade referenser, ex däckmönstret runt hjulhuset kund eman inte se för att bilen för för låg samt att framhjulen nästan tog i när man rattade fullt. När fjädrar/dämpare slits blir bilen högre? (haft för mig det skall vara tvärtom) Eller kan verkstaden ha monterat fjädrarna fel i dämparna? Nån som har en susning? | |
| Borde ju som du säger bli lägre med tiden,, specielt i början så brukar väl fjädrarna sätta sig lite väl. Men dem lär ju inte "växa" med tiden. | |
| Har fått mig att undra om Sachs är ett bra mräke.. | |
alex_328 |
Sachs är ettt bra märkte ja ! |
| Ingen som vet nått om mitt problem? | |
|
Har ni ändrat något annat? Mer slitna däck minskar ju diametern med några mm. Tillräckligt för en synvilla iallafall, men kanske inte en reel "höjning". Mycket/Lite soppa i tanken resp. lufttryck kan påverka. Liksom ev. verkstadsbesök med arbete på hjulupphängningar. Jag var med om en liknande sak på min gamla MB W123. Den blev lite högre tyckte jag, men egentligan var det så att aktern hade sjunkit lite och avlastade då den främre hjulupphängningen något. Så den blev någon mm högre ifram. //amullo --- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.