AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.294

Är det fritt fram att köpa denna bepansrade E38?

Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Länk

Finns fler på deras hemsida. Hysteriska priser klart, men kostar det så smakar det väl...

Det finns inga spärrar/stopp för att köpa bepansrade bilar, det skulle jag säga är skröna till 100%, att sedan nästan inga/inga gör det beror på att det inte är fördelaktigt att äga/bruka en bepansrad bil, när inget sådant behov finns, inköpspriset är flera 100% högre än för en standardbil av till exempel modell Audi V8 där den Tyska polisen använde dom i målat utförande för värdetransportsbevakning, i dag använts MB W140 och BMW E38.

Det kan vara problem med inregistering i Sverige av bepansrade bilar på grund av att många är ombyggda standardbilar, vilket inte stämmer med Europa-godkännandet, 540iA/740iAL/750iAL Protection bör dock klara sig eftersom dom är fabriksbyggda.

Mvh Stephan
Br
20
Brogem
750iA-99
Jag vet att detta inte besvarar din fråga, men!

Jag skulle endast om mitt liv var allvarligt hotat vara intresserad av en sådan bil. Det är många fler nackdelar än fördelar med bilen. Den är hopplöst tung med allt vad det innebär för prestanda, väghållning och komfort, ja jag vet att tillverkaren kompenserat för detta, men tyngd kommer alltid att vara en stor faktor. Bara det att ha 6- 8 cm tjocka sidorutor som man bara kan öppna en liten bit, Det är inte bara en skyddsfråga att livvakter öppnar och stänger dörrarna, det är lite som att öppna och stänga en kassaskåpsdörr. där vill man inte ha något imellan eller att själv behöva öppna den i motlut.
Då jag kört flera av dem vet jag vad jag pratar om.

In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Vilket jävla jobb att palla upp bilen hemma på tomten. =) måste man köpa största domkraften på marknaden.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För att inte snacka om vägskatten som går på vikten...

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.