|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag funderar på att göra service I och II själv i fortsättningen. (jag kommer att behålla 740:n länge så stämplar i serviceboken spelar mindre roll.) Nu till min fråga: Som jag förstått det så kopplar man in PC:n i den stora runda kontakten på högersidan i motorrummet och använder exempelvis Carsoft i PC, när man läser felkoder och nollar serviceindikatorer. På Ebay säljs följande kabelkit: Länk En himla massa kablar och interface! Är detta kit till alla möjliga BMW modeller med olika kabelinterface? Jag hittade en kabelbeskrivning på nätet. (ser ut som ett vanligt seriesnöre). Räcker det med denna kabel till en E38 årsmodell 2000? Länk Verkar ingen större svårighet att löda ihop själv. Men var köper man i så fall den stora runda kontakten? mvh Nisse | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du köper kablaget för 150USd one- stop factory direct från Kina inte på Ebay. Det blir i princip dyrare att bygga en uppsättning själv. Länk Länk Gör gärna en forumsökning på carsoft tex. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack for svaret Hasso, då slår jag av lödkolven (den här gången). mvh Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.