AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.139

Pris på 525IM Touring

Sida 1 av 2
mickeh
Jag är ute efter bil och är sugen på en 525IM touring -03.

M-sportpaket och comfortpaket ska finnas och att den är svensksåld

Vad ska man betala för nåt för en i bra skick om den gått mellan 5000-8000 mil?

mvh Micke
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En kompis köpte en -03 svensksåld med steptronic och 4400 mil på mätaren i höstas för ca. 220'. Han fick jaga ett tag för att hitta denna och merparten han hittade låg högre i pris eller försvann väldigt fort.

Gissar att du bör kunna hitta bilar i intervallet 175-200'.

___
//Ulf
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Har letat et tag och dom ligger runt 190-200´.Dock verkar dom bli sålda fort.Har ej fått tag på någon än...

E46 fantast!!Inne på min elfte för tillfället..Och fler blir det :-)
Programmers spann låter rimligt. Intressant att höra att e39or är lättsålda(tolkar jag dig rätt Jojje?).

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

simon_en: Även om jag kan ses som partisk i målet så tror jag att Touringar med M-sportpaketet ännu har en hel del intressenter. Sedaner verkar vara lite kallare.

___
//Ulf
Jo
635
Jojje
Generellt är ju E39:an känd för att vara trög på markanden.Själv har jag ringt på 3 st 525 med M-paket och sv.sålda,men dessa har varit sålda...Har väl ringt lite väl långt efter att annonserna kom ut,då det inte varit aktuellt med 5-serien för än nu.Inte lätt med tvillingvagn i en E46T. :-((

Har också börjat snegla lite mot E39 Touring M-sport eftersom jag har så svårt att lämna märket, och att vi också har tillökningx2 på gång :-)
Dessa verkar fortfarande vara mycket eftertraktade. Theanders (BMW) i Lund hade nyligen inne en 525iAM Touring som rullat knappt 6000mil, begärt pris 249kkr. Den gick efter drygt en vecka. Nu har de fått in två stycken till 03:or och de begär 239kkr för dem.

De M-sportutrustade kombibilarna som rullat under 10kmil verkar alltså inte ha sjunkit mer än 8-10% i pris sedan förra året. Däremot verkar de ta ett ganska rejält kliv nedåt i pris när de rullat uppåt 12-13k mil. Så risken är att man åker på en ganska saftig värdeminskning om man idag köper en lågmilad E39 och kör några tusen mil per år.

OT: Jojje: Har du testat med Urban Jungles tvillingvagn? Passar faktiskt riktigt bra i E46T. Vi tänkte köpa en sådan vagn och prova oss fram med E46 tills kidsen blir lite större och kräver de större bilstolarna där bak. Vi lär ändå inte ge oss iväg på några längre etapper när barnen är riktigt små.
Jo
635
Jojje
Kristoffer< Är lite anti mot Urban efter alla olyckor,så jag avstår deras vagnar..Dessutom är benutrymmet kanske lite större fram i E39 än E46 om man har 2 bakåtvända stolar bak..

Kristoffer_L,

att köpa en 525 03:a med Mpaket för 240KSEK innebär med största sannolikhet en värdeminskning ala nybil om man äger den i två år är min uppskattning. Mao inte att rekomendera. Ny vesutti är ett mer ekonomiskt alternativ trots att det är en ny modell på G anser jag.

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Eller varför inte en helt ny Toyota Avensis 2,0 touring för 217'
Sjukt höga 2:hd värde på dom. Mer driftsäker bil är svår att hitta.
Sen att man inte garvar ihjäl sig varje gång man kör den på småvägar, kanske man får leva med. Men ärligt talat, hur ofta pressar man bilen 100%?

Mvh
Marin
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Kristoffer_L:

Kan varmt rekomendera Urban Jungle ! Vi är inne på våran andra vagn just nu och dom fungerar kanon ! Har man en gång vant sig med hur smidiga dom är så vill man aldrig ha något annat.. Ett tips är att köpa dom i USA
där priserna är betydligt lägre..

Jojje:

Det stämmer att det har varit ett par olyckor med UJ men med dom "nya" handtagen ska det tydlige inte vara några problem..

Mvh Jimmy

735
Jemej och Kristoffer: Vad har det blivit av tråden? "Vi föräldrar" eller? ;-)

Instämmer f.ö med simonen att priserna är ruggigt höga för sena e39 touringar med m-paket. Lite konstigt med tanke på prisraset på e60:or.

Skulle nog själv (om jag hade behov av att diskutera barnvagnar... ;-) hellre satsat på en 01-03 e39 utan m-paket som passerat den magiska 10´mils gränsen eller lägga på en peng och köpa en e60 kombi.
Jo
635
Jojje
Vad anser ni man ska betala för en 525iM Touring med runt 7000 mil på mätanre för att det ska vaara en bra affär..Sålde för övrigt min 320iM Touring idag(se annan tråd)

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Årsmodell?

___
//Ulf
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
735:

*S* Jo, det blev kanske liiite mycket barnvagnssnack där:-)

Jojje:

Lite svårt att ge en rättvis prisbild utan att veta vilken övrig utrustning den har..

Verkar skilja en hel del i pris beroende på om bilen ex har Navi/tv eller inte.

Mvh Jimmy
Jo
635
Jojje
-03 ej navi.

Jo
635
Jojje
Ringde precis på en på blocket,525iM touring,sv.såld,-03 ,4700 mil,
.gick direkt för 199´.Så nu vet jag väl vad man får ge...

735: Håller med om att spårade ur lite där ;-)
Men jag har inte sett något prisras på E61 ännu, fortfarande begär handlare 350kkr för snikutrustade 525iT -04 vilket är rätt saftigt för de allra flesta privatköpare. Detta är kanske anledningen till varför nyare E39 med M-paket är fortfarande eftertraktade.
735
Jemej och Kristoffer: Va bara tvungen ;-)

Kristoffer: Konstigt att priserna på e61 hållit sig bra, erkänner att ja inte haft full koll på dessa. Tycker mig se att sedanen verkar ha haft "svart-pist" i andrahandsvärde så här långt... Inget alternativ att köpa en importerad 01-02 och slänga på ett par sjyssta krysseker (typ modell sånna som "Programmer" på forumet har på sin)?
Jo
635
Jojje
Kristoffer< Har precis köpt en av 525:orna på Thenanders i Lund.Har dock inte hämtat den eller sett den än,så jag får hoppas den är fin.-03,6500 mil,m-sport,begärt pris var 229.000:-.
Verkar vara ett ruggigt sug efter just dom silverfärgade.

735
jojje: Grattis! Får man fråga vad du fick ge? Annars brukar bara folk vara skriva vad de fick som stolta säljare...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.