AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.045

Kan man köpa en ny BMW med diffbroms?

ic
124
icke
318is -90
Jag måste bara skriva av mig lite..

Jag hade diffbroms på min gamla e28 520is som det blev körförbud på nyligen. Den var nog en av de risigaste rent skönhetsmässigt. Men fan vad soft den var att köra! Och, den hade diff från 535 eller något, hur som hällst var den bromsad.

Nu kör jag min e30 320. Utan diffbroms. Det är inte i närheten så kul. Det går inte att få till starterna och så fort det är blött får man tönt-spinn på ett hjul. Några shysta ställ är det inte tal om annat än på vintern.

Jag längtar tills jag får klart min 323 e30 med diffbroms.. jag ska aldrig mera ha en bil utan säger jag bara..

hur är det på nya bmw egentligen.. går de att få med diffbroms? så man kan få lite fart ur kurvorna =)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Diffbromsen efterfrågas inte idag av någon anledning(dvs en vanlig lamelldiffbroms),så mig veterligen finns inga dylika att beställa ens(inte riktigt 100 säker på det iofs)...Ja,M-modellerna(M5,M3) har ju en avancerad variant av diffbroms förstås,men inte några andra nya BMW's som enbart driver på bakhjulen.

Dagens ordinära nybilsköpare av BMW frågar nog inte ens efter en sådan...Det tror väl att elektroniken sköter allt,inklusive att styra in rätt i rondellen ;)

Vill man ha det så hänvisas man väl till eftermarknaden för "div ombyggnader".

Mvh Janne.
ic
124
icke
318is -90
Trisst!

Man tycker ju att de kunde satt dit en på 320si iaf. En M-bil kommer nog inte jag ha råd med på ett bra tag.. inte för inköpskostnaden men för försäkringskostnaden på 50k om året.

Det blir för mycket el helt enkelt. Kanske man ska köpa upp sig på ett lager gamla bilar från innan 1995 och sedan aldrig skaffa flera bilar under resten av sitt liv..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.