|
|
|
|---|---|
|
Tjenis! Håller på och plockar bort bakaxeln på min 320 e36 men körde fast då ja inte e säker på hur ja ska få bort handbromsvajrarna. är dom gängade i navet eller bara ditpressade? har nämligen bilen opassligt uppallad om jag hamnar att riva bort vajer-eländet ända framifrån. sen är det någon el-kontakt ganska rakt ovanför där vajern sitter fast, som sitter med en insex. har tagit bort insex-skruven men får ändå inte bort kontakten, är det bara våld som gäller eller? tänkte fylla hela bakvagnen med powerflex på samma gång jag har bort den, vad har ni för erfarenheter av det? | |
|
nån som vet? skulle inte ha lust att slita sönder nånting.... |
|
| insexskruven du har släppt är till ABS-givaren. Den behöver du inte lossa. Koppla loss kontakten istället. Borde väll gå att släppa vajrarna från handbromsen i kupen. Annars får du ta loss skivorna bak skulle jag tro. | |
|
jepp, abs:en löste sig, men vajrarna sitter fortfarande.. har hela bakaxeln lös på golvet, men vajrarna sitter fortfarande som gjutna i hjulnavet. har dragit bort dem hela vägen framifrån, så det är altså metalländen som troligtvis tagit fast som fan i navet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.