|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Har sökt efter en lista för att tyda felkoder men jag har inte hittat någon. Vet någon vad kod 40 och 34 från carsoft betyder? Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Lägger till: 40 Water valve, left Please check the connection of the black component plug PIN5 to the Bwater valve. 34 Layering selector wheel Please check the connection of the white component plug PIN 21 to the Elayering selector wheel Vad betyder det på svedalska?? Hasso! Hjääääälp :) Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
Ytterligare info: AC funkar jättebra upp till + 22,5 C. Blir det varmare än så så lägger den av efter 5 - 10 min. Annat fel är att den går upp i temp på mätaren (oavsett AC och yttertemp) om jag kör fortare än 120 km/hr. Sätter jag då på full värme så går den in på rött medans den går ned om jag sätter reglagen på mintemp. Någon som har ideer? Jag har luftat enligt konstens alla regler och termostat öppnar (svär dock inte i kyrkan på det). Jag har en gutfeeling att AC och det här hänger ihop. Någon?? Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
det första borde väl vara en av värmeventilerna? Det andra har jag ingen aning om, tyvärr... //Martin |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
34 Lägre väljarhjul/reglage gissar jag på. Har nog inget med kylproblemet att göra. Värmeventilen borde knappast påverka heller och ge kylproblem till motorn. Fungerar kondensorfläkten ?? Är viskokopplingen ok på kylfläkten. Vattenpumphjulet sitter inte fast på axeln ?? Eller luft som sagt ?? ///MVH Hasso Länk |
|
Jag lyfter denna tråd då jag oxå har fått dessa felkoder och några till. Hasso. Koden 34 Layering selector wheel Menar du att det är värmeratten som är kass? Jag fick även 61 Layering flap motor Gissar mig till att det är klaffarna som stänger till ventilationen när bilen är avstängd. Kan det stämma? Jag fick även bägge vatten ventilerna ( det var inte riktigt oväntat då jag nästan bara får värme från utblåsen) Kan dock skifte ned till kallfuft i mitten utblåset. När vi hade nollat felen kom ett anant fel upp nämligen. 31 Air quantity selector wheel För att raskt försvinna efter nollning Vi gjorde ett gäng felkods raderingar och körde alla pryklar för att se om några koder dök upp igen men de som fanns kvar var 61 & 34. /Ian |
|
Vad använde Ni för program och interface ? Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Kina interface med carsoft 6,5 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.