|
|
|
|---|---|
|
Har ett sjukt problem som inte jag hittar vad e felet, saken e att har bilen stått still några dagar, så får jag SJUKA vibrationer i ratten typ vid ca 70km/h.. typ som ett hjul skulle sitta löst!! så mkt skakar det. kör jag under 70 eller fortare så går det felfritt! vad e det som kan göra detta? bytte casterstagen 2002 och bilen kanske rullat max 2000 mil sen dess... har hissat upp bilen o känt här o var. kan det vara hjulen? däcken? känns att dettta handlar om höger fram... hjälp! handalr om en e34...M5 Mvh | |
|
Kolla två saker: 1. Bussningen till hjälpstyrarmen. Lyft bilen på höger sida och ta tag i hjulet. Känns det slappt, som om det kan styra lite som det vill? titta om hjälpstyrarmen rör sig mycket upp och ner. 2. Styrleden på mittre styrstaget som sitter på styrsnäckans arm. Är den dålig så lever hjulen sitt eget liv. Brukar framför allt märkas som wobbling vid inbromsning. |
|
| när du bytte kasterstagen kollade du hur bärarmana mådde för på min bil har kaster stagen gått och de i sin följd brukar slita bärarmsbussningen | |
|
Hade exakt samm fel på min,bromsen låg på. |
|
|
Powerboy: tack! ska kolla det genast då jag får möjlighet. sjuka att detta dök upp "bara sådär" helt plötsligt... o verkar vara lite sådär hur mkt skakningar det blir från gång till gång.. värst e typ om dessa skakningar börjar.. så motorbromsar man o saktar ner så blir det nå hysteriskt typ.. gah! ///535power: Det va bmw verkstad som bytte dessa så jag vet faktist inte..:-( micke: ska ta o kolla det dock. men mina bromsar e bytta och det rullar lätt när man snurrar på hjulen. har 4kolvsok fram... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.