|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar det närma sig planing av toppen. Min fråga är att på motornord så finns det en standard packning och en som är 0,3mm tjockare än standard till m20. Ska man ta den som är tjockare eller räcker det med standard, tänkte på kompen och hållbarheten om vad som är bäst. Nånn som har erfarenhet om detta? | |
| Hur mycket ska du plana? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Är toppen planad för första gången och ej var skev, ska original topplockspackning vara gott nog! Är toppen däremot planad tidigare så kan du satsa på den tjockare. Har du planat toppen för första gången och väljer en original packning så höjs kompet marginellt. MVH Patrik |
|
Okej,tack för svaren!! Ja,troligtvis så är toppen väldigt svagt skev,hade avgas läckage på första och sist cylindern ut till vattenkanalen,men topp packningen va hel. Måste kolla nogrannare på toppen,kan inte svara på rak arm om det är första gången den är planad...men tack för tipset. Och att kompet höjs marginellt är kanon,det va det jag ville veta |
|
|
BMW Berra vet ej hur mycket som ska planas för att det ska bli bra,hoppas det är väldigt lite. Har i allafall en mekanisk verkstad ett stenkasst ifrån där jag bor. Jag återkommer nog efter att jobbet är gjort om jag har funderingar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.