|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder.. Vem har möjlighet att köra ett diagnos test i malmö trakten.. Tog en chansning och skulle göra en rejäl motortvätt på B12:an men det sket sig.. =) Efter en rejäl tvätt *ej med högtryck* så blev det väldigt fint i motorrummet.. När jag sen skulle starta bilen så gick den på alla men efter ett par kilometer så tändes oljetryckslampan, inget ovanligt och har hänt på andra av mina BMW bilar. *man hör att den har oljetryck* Efter ca 5 km till så började man känna att den inte gick på alla cylindrar längre och problemet blev bara värre o värre.. Har nu i 2 dagar kört alla *hemmaknep* men inget tycks funka... Går troligtvis bara på 2 cylindrar på den vänstra halvan.. Skulle vilja som sagt göra ett test på den men skulle vilja få tips om en bra verkstad samt som har tid snarast.. Man orkar inte vänta flera veckor... | |
|
Jag rekommenderar Need For Speed, Länk , Tobbe som driver stället är erkännt duktig i BMW-kretsar. Hälsa från Mugge. ___ Bilbloggen: Länk |
|
| Du har säkerligen fått ner vatten i tändstiftbrunnarna. Vet inte hur de ser ut på din bil men plocka av ev kåpor så du kommer åt tändspolarna. Ta av tändspolarna men låt tändstiften sitta kvar. Du har förmodligen vatten där nere som du lätt får bort med tryckluft. Detta är ett mycket vanligt fel vid motortvätt så kolla de innan du gör en diagnos för onödiga pengar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.