AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.282

bromsvarning 325 e30

Gu
5
Gustaf2
325iA Coupe -93
det har tänts en lampa i min 325 e30, en rund ring med streck på sidorna. Antar att det är bromsvätskan då eller? har ingen instruktionsbok. vilken olja ska man ha då?
RS
15
RS-bObO
316/325i bauer cabriolet 85/88.
min har också tänts men jag har kollat bromsvätskan o det var inte där mitt problem satt.
Visa användare
161
tuvham
325i Cab -89
528i -11
MB 508 husbil -74
Det är lampan för slitna bromsbelägg om den har tre streck på var sida.
Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Om d e lampan för sluta bromsbelägg kan man enkelt tysta ner den genom att ta loss vänstra framhjul, lossa på två kablar som kommer in vid bromsoket å tejpa ihop dem eller nått..då slocknar lampan.. tillägas bör ju såklart att den även förlorar sin funktion på detta sätt..

Bemari
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är nog beläggen som är utslitna! Byt dem och sätt dit en ny kontakt.

!!!OBS! HA ALDRIG OLJA I BROMSVÄTSKEBEHÅLLAREN!!!
Bromsvätskan reagerar med oljan och löser upp gummipackningarna! Använd BROMSVÄTSKA (skall bytas varannat år för att undvika rost i systemet!) Kan köpas på vilken mack som helst. Kvalitetsbenämningen "dot III" är troligen bäst till din bil, det finns olika märken.

Lycka till!
Johan B
Visa användare
161
tuvham
325i Cab -89
528i -11
MB 508 husbil -74
Jag tror jag hade fel: lampan betyder enligt besiktningen att ABS systemet är ur funktion. Om någon skulle hitta denna tråd genom att söka alltså.

Lösningen på problemet är att rengöra alla abs-givare, en på varje hjul. Detta gäller för övrigt alla bilmodeller. Prova detta innan ni köper nya givare.

Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
nej du hade rätt! de har fel! ingen koll alltså. om det är fel på abs:en så är det en röd lampa som tänds som det logiskt nog står abs på.
Visa användare
25
Kompz0r
323i E36 coupe - 98
Bemari: det där har jag hört att folk gör men varför? Det låter ju helt åt skogen. När man väl har en BMW med dessa funktioner så ska man väll göra allt som står i sin makt att göra så att dessa funktioner också funkar som dem ska?

Topic!: lampan du ser indikerar att dina bromsbelägg behöver bytas, fram/bak. Den varnar när beläggen hr nått 3mm eller mindre, så byt dags. När du väl bytt beläggen så köp också en ny indikator, på BMW verkstäder så byts denna ALLTID när beläggen byts. När den väl är bytt så skruva tbax allting, sätt dig i bilen och ha på tändningen i ca 15-30sek så kommer lampan att slockna, sen är det bara att tuta och köra!

Lycka till!

--K

BMW 4 Life
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
va duktiga nu och gör som Kompz0r säger annars får man göra som mig. köpa nya skivor på en gång även fast de va fina innan...

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.