|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag har ett skrikande servo! det låter ungefär som när man har väldigt lite servoolja i systemet fasst behållaren är välfylld?! Nån som vet var problemet ligger? Är det pumpen som gett upp? | |
|
Har det vart låg nivå i systemet? Då behöver det luftas, annars låter det lika illa trots att behållaren är fylld. Framhjulen i luften, locket av på behållaren, motorn igång. Sen är det bara att styra från ändläge till ändläge upprepat tills servon slutar låta, då ska systemet vara tomt på luft. Liten reservation för utförandet, så funkar det att lufta på min bil (ingen BMW) Någon kanske kan bekräfta eller korrigera. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Har du bytt oljan? det kanske är dags för ett byte? | |
|
Kom på en sak som kan vara viktig......när jag svänger på riktigt låga varvtal så låter det inget alls men gasar jag lite medans jag svänger tjuter det som faen! |
|
|
Hej! Hade exakt samma sak härommånaden på min 318i. Ju mer man gasar (när man kör sakta) desto mer hörs tjutet och extra mycket även när man backar. Tyckte jag hade gott om styrservoolja, men när jag lämnade in bilen visade det sig vara en packning som gett upp och läckte vilket resulterade i exakt dessa fenomen du beskriver. Detta är förmodligen lösningen. Gick loss på 600 inkl felsökning och ny olja då. |
|
|
OK ska kolla det! Tack för hjälpen alla! |
|
|
Much Too Young, Vet du vilken packning det va? Mvh Anders. |
|
|
Hej! Nej tyvärr vet jag inte vilken packning det var då jag inte är så mycket hemmameckare med det mekaniska jag själv. Kanske du kan leta efter något läckage under bilden/i motorrummet? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.