|
|
|
|---|---|
|
tjena. som vanligt flyger det runt vansinniga planer på trimmning i mitt huve. nu är det en idé om en riktigt aptrimmad 3,5l m30, alltså motorn i min 635Csi. undrar om det finns smidda högkompskolvar till 3,5an. drömmen skulle ju va att få tag i en M5 3,8l med 340hk och sugtrimma till max, men dom växer ju tyvärr inte på träd och dom är dyra dessutom. så idéer om hur man kan sugtrimma m30 är välkommet... | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Bättre att sätta i en 3,6:a istället för en 3,8:a! 3,6:an passar rakt ned, men 3,8 blir det svårare! Att sugtrimma en 3,4:a blir ju rätt bra det med men kostar massor efter ca 30-40hk+. Men chippning samt extraktorrör och vassare kam, och även insug från M5:an gör ganska mycket! MVH Patrik |
|
det där med spjälhus från m5 har jag tänkt på endel, skulle va kul och prova. i så fall skulle jag vilja köra med öppna trattar direkt till spjälhusen utan nån lmm. men då måsta man väll ha nått bra styrsystem som går att mappa efter spjälläge och en massa annan bröte... lär va krångligt, men vilket grymt ljud det lär bli... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.