|
|
|
|---|---|
|
Jaha, nu när man vaknade på lördagsmorgonen och skulle ut för att fixa lite i trädgården fick jag en oväntad överaskning. Min E38:a har gått o blivit av med högel backspegel under natten, troligen avsparkad för hela fästet är avbrutet och backspegeln är helt borta. VARFÖR GÖR FOLK SÅHÄR?! I vanliga fall så brukar bilen stå på tomten, men när jag för en gångs skull parkerar precis utanför på gatan så kommer det någon och förstör! Hade egentligen ingen fråga eller så utan ville bara få ut mina aggressioner lite, förstår inte det roliga med att förstöra andras egendom. AAaaargh! Blir så förbannad, nu måste jag lägga ner massa extra tid på att köpa ny och få samma nyans på lack, osv. Funderar på att köpa två stycken härifrån istället (M3 style) Länk blir troligen billigare än att köpa en original och när man ändå byter så kan man ju lika gärna köpa ett par lite snyggare. | |
|
Borde vara döds straff på sånt... |
|
| Fan man blir så sur. O mig backade dom på och stack. =( blir så mycket extra arbete. Hoppas det löser sig med speglarna och lacknyansen, och att du får ha bilen ifred i fortsättningen. Och att den som gjorde det blir överkörd av en backande lastmaskin. | |
| Men köp beg, på skroten istället. Blir det inte billigare då? Och sen M3-speglar på en 7-serie, ja.... | |
|
Jo det kanske blir billigare, men vad jag har hittat så finns det ingen navarraviolett metallic backspegel, i alla fall inte på laga.se. Nja såg att det fanns en M5 backspegel också som kostade lika mycket men som jag tror passar bättre på 7-serien, tror att det blir en sådan istället. Eller så kanske dessa blir snyggare förresten Länk Dom är från stylabilen.se |
|
| k1mzo: Jo jag vet, jag brukar alltid göra det men nu när jag för en gångs skull på typ 2 månader parkerar på gatan så är det någon som förstör... helt sjukt! | |
| Hjälper inte alltid att parkera på tomten heller... Fick min 740 repad för ett par veckor sen när den stod på min tomt mitt inne i ett lugnt villaområde. Extremt tråkigt att man ska behöva låsa in sin bil varje natt för att man ska få ha den ifred. | |
| Zlurc: Trist är det! Sen undrar jag om det är personer som tycker att 7-serien "sticker i ögonen" som gör detta eller om det bara är folk som är ute efter att förstöra. | |
|
jacobc > Måste nog säga att det beror på att dem sticker i folks ögon. Vissa till och med så mycket att dem inte kan hålla sig från att klampa in på en tomt och repa en. Bara min bil som blivit repad, alla andra med "vanliga" bilar som saabar och volvos klarade sig galant trots att dem stod mycket mer lovligt på gatan. Så jag måste nog säga att det tyder ganska mycket på att dem sticker i ögonen. Ibland undrar man om det är värt det att köra en 7serie, det är ju knappast ovanligt att dem råkar ut för sånt här. Även om jag inte kunde tro att någon skulle mäkta med att gå in på min tomt bara för att skända bilen. :( Kanske enklast att bara ge upp och vara en god svensson och köpa en volvo istället. :/ 200kkr volvo verkar klara sig galant mot 70-80kkr bmw. Fantastiskt tråkigt faktiskt |
|
|
Håller med dig Zlurc! Man kanske skulle ta och sätta upp en stor dekal på sidan av bilen, typ "Denna bil kostar bara 70 000:-, repa grannens nya Saab istället". Ändå sjukt att folk fortfarande kan störa sig på denna bil, som i mitt fall är över 10 år gammal. Fast o andra sidan så ser den ju faktiskt dyrare ut än vad den egentligen är. Jaja, synd är det i alla fall. |
|
L-nuZ |
Som jacobc skrev stämmer nog mest, folk tror att dom är dyrare en vad dom är så därför sticker det i ögonen. men min 750 -89 kostade bara 18 000:- Jag har också funderat på en sådan dekal får nog beställa en fast med texten. "Denna bil är biligare än din" :-P "BMW 4 LIFE" |
| Hade varit skoj att smälla på en dekal med texten "Ja, denna bil kostar mer än din sommarstuga" och låta elektrifiera bilen för att ge de små ligisterna vad de tål... | |
L-nuZ |
den var fin eller varför inte "denna kostar mer än ditt hus" en ny 7a kostar väll bortåt millen++ |
| Som jag sa åt en kille på jobbet som undrade hur f*n jag hade råd att åka 750: - De pengar som du amorterar på din Hyundai kan jag tanka för istället... :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.