|
|
|
|---|---|
| Hejsan sitter här i köpa slutstegs tankar! Väljer mellan DLS ca12 och DLS ca21 vilket hade ni valt ska driva en stor bas på de...de är i alla fall budget på runt 2000 till bassteg ja tänkt mig så om ni har andra förslag får ni gärna framföra dom också! | |
| Förlåt Stegen jag väljer mellan heter DLS Classig CA12 och DLS classic CA23 inte CA21 som ja skrev tidigare båda finns att beskåda på Länk snälla hjälp mig med antingen välja mellan dom, eller välja ett liknande i samma prisklass | |
|
Du har inte skrivit exakt vad det är för bas men om det är en bas med enkel 4-Ohm talspole hade jag valt CA23(CA21 finns inte)som ger dubbelt så mkt effekt mono kopplad mot vad CA12 gör. Båda finns hos nardik.se till bra pris. |
|
| Ville ju inte berätta vad de är för bas, alla bara gnäller att ja måste ha mycket mer effekt då =) är en gammal 15" JBL GTI bas! | |
|
Jag driver min Kicker 10" bas med DLS CA21. Funkar mkt bra. En liten fingervisning bara, viktigt att inte ha för klent slutsteg. |
|
Robsarve |
En GTi1500 vill ha mellan 300 och 600 W RMS. Svagaste punkten är matningstrådarna in till talspolen, jag har själv eldat upp ett par såna med ett steg som ger närmare 600 W RMS. Eftersom basen är 4 Ohm (faktiskt närmare 3 i verkligheten iofs) så hade jag hellre tittat på ett större tvåkanalssteg, ett som ger ca 2 x 150 W rms i 4 Ohm stereo och tål att lastas ned bra. tycker Erik |
| Men då vorde ju ca23 steget bli bra då ger 400w rms när de är bryggat....de är väl inte fel eller?? | |
| Nej det blir nog bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.