|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| hej undrar om detta medel funkar på rutan o på bilen enligt försäljaren skulle de bli kanon glans på bilen med det??=) någon som vet nåt??=) | |
|
Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag undrar faktiskt var man kan få tag i detta medel!? Har hört mycket om det , men aldrig sett något! MVH Patrik |
| köper de på micro=) | |
|
Ja har provat detta på min bil och är hitills väldigt imponerad på avrinningsförmågan. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| ok blir de kanon glans på lacken eller??=) | |
|
Jag har bara provat det på framrutan. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
porta |
Dvs Tcnanos glasbehandling. |
| jo har ni provat billacken?? då? | |
|
Ja, men gämfört med Meguiars produkter står TCNano slätt. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| jo de är inte lika bra på djupet som Meguiars att ta bort repor o även få upp glansen har jag hört,samt stod visst samma i nya bilsport med=) | |
|
Tänk att Bilsports skribent kan ha så rätt. :-D ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Testade rutprodukten, blev platt fall då det var aningens solsken denna april dag, rutorna var ganska varma (25-30grader kanske) - den lilla våtservetten man fick med i kittet som innehöll nanot var indränkt i nåt lösningsmedel - jag skämtar inte när jag säger att duken torkade ut efter jag behandlat 1/3 av framrutan, trots att jag var snabb som en iller. Den del som blev behandlat blev iofs hal, men gör behandlingen i en mörk källare, helst utan värme alls... pengar i sjön för mig, och därmed skulle jag inte tänka mig att testa lackskyddet. | |
porta |
Rengör man inte rutorna före man applicerar glasbehandlingen med servetten? Jag kan verkligen rekommendera dessa glasbehandlingar men då inte med sk "wipes" utan ett kitt med rengörare och förseglare. Använder själv Res-Bona,finns på www.lj-trading.se/webshop |
|
Rutbehandlingen var i två steg, (två servetter med olika medel) först någon rengöring som påminde om cleaner. Denna var TUNG att applicera, jag stänkte på lite vatten för att den inte skulle toktorka och att man skulle ha en chans att få bort den. Skulle kunna tänka mig att göra om det om den produkten funnits på flaska och då kört med ocillerande maskin. Själva förseglingen var inte speciellt svår att lägga på. Generellt så ska man aldrig hålla på med bilvård i solsken. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Porta? Kan du ge en snabb jämförelse mot t.ex. Rain-X? Rain-X är det enda glasskyddsmedel jag använt nämligen och skulle vilja få lite mer kött på benen :) /M |
|
porta |
Micke Olsson: Aha precis som alla andra nanoglasbehandlingar alltså. Tack för det. Produkten finns på flaska,vi körde ut den med cyclo och spolade av med högtryck. Sedan på med förseglingen. Funkar klockrent. Darklight: Funkar som rain-x på steroider. Samma funktion men mkt bättre hållbarhet osv. Jag har res-bonas stora konsumentsats, 5cl räcker till minst 5 st stora vindrutor och främre sidorutor. |
|
TC Nano är riktiga snålon... Den dagen de finns en vettig mängd i flaskorna (eller vad du nu må vara) kan jag tänka mig att köpa det igen, inte innan! "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
porta |
Jag kan sälja samma produkt som TCnano men under annat namn på 200l fat om du vill. Räcker inte 200l så finns det 500 och 1000l-containers. Glöm inte att medlet är grymt drygt. Du får ut minst 2-3 bilar på en liten sats. |
|
Oj! Kan inte jag få komma upp till dig Porta? Om du skaffar en 1000l container så kan vi ju doppa min bil i medlet, hur bra borde inte det bli?!? :D |
|
|
porta: Det är säkert ohyggligt drygt! Men det är helt omöjligt att veta om man har täckt plåten eller inte med så små mängder som det pratas om att man ska använda. Vad är priset för 1000l container´n? =) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.