AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
924

Automaten vill inte växla

pi
3
pizzaracer
735i/A -87
Köpte nyligen en 735 -87. Har dock lite problem med automatlådan.
När jag kör i E-D läget så vill den ibland inte växla upp från ettan. Den ska ju vid försiktig gas växla upp tidigt så att man kan glida runt på 1500-2000 varv. M-läget funkar perfekt men jag orkar ju inte växla själv hela tiden och då får jag ju ändå inte i fyran.
Bytte nyligen ALL olja och silen i lådan och efter det gick den perfekt. Men nu ett par dagar senare är problemet tillbaka.
Någon som känner igen problemet eller har någon idé?

//Tor
pi
3
pizzaracer
735i/A -87
Körde en sväng igår efter att ha pytsat i en extra skvätt atf. Ingen skillnad. När jag körde upp på motorvägen växlade den, men först vid typ 5000 varv och sen verkade den lägga i trean också. Sen när jag svängde av från motorvägen och körde i 60-70 så växlade den själv, fast den hade lite svårt att bestämma sig.
Om t.ex. hastighetssensorn har pajat, vilka symptom ger det? Eller är det bara så att lådan är pippad?
Snälla kom med lite tips!

//Tor
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
pizzaräser:

Låter som om Du behöver se över litet kontakter o dylikt, på lådan...Brukar ärga o glappa efter många år på vägen...Är det inte dessa, så skulle jag ta ett snack med "Herr ventilhus"...

Lycka till! (o var glad att Du har ZF4HP22EH...)

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Jag märkte samma sak när jag körde hem förut, lådan liksom hänger sig på ettan, istället för att växla upp och glida när man släpper gasen så motorbromsar den.
Slänger man i mud eller sportläge så växlar den som vanligt.

Verkar skumt :S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.