AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.677

E30 M3 prestanda?

Sida 6 av 6
st
251
strypt
525 -92
318is -90

Viobebe: Om du läser det jag skrev en gång till lite noggrannare så ser du tydligt att jag skriver att utvecklingen INTE har stått still.

Jag menar numera så hänger dom ju faktiskt på en 20 år gammal BMW :))

---
/Micke
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Jösses vad många inlägg det krävdes för att komma fram till att den gamla klenoden är en skön och potent banbil med tanke på sin ålder och sin tids teknik, men att den inte har så mycket att stå emot dagens teknik/bilar.

Var inte den slutsatsen ganska logisk från början? : )

Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Testet som gjordes i Teknikensvärld förra året var inkl en liten chikan som sänkte farten med några sekunder.

Jag som är lite aktiv och åker på BMWSC träffar samt lite andra träffar där det svänger tycker att diskussionen är intressant. Det finns inte en möjlighet att en Skoda Fabia RS hänger med en M3:a E30 med nyare stötdämpare, busnsingar och väl fungerande motor.

Min lilla 318 is (nu var vi där igen ;O) som är BMW cup preparerad kör något snabbare än en 195 hk M3:a men får pisk av en enkelt moddad M3:a med 215 hk. Notera dock att jag inte är världens bästa förare på ngt sätt. Nu kommer jag snart att börja tävla och kommer att sänka tiderna avsevärt men faktum är att på de träffar jag har varit på där det inte bara har varit BMW representerat utan t ex Subaru, Honda Civic 200hk modellen, samt andra motorstarkare bilar åker oftast på däng. 0 - 100 som diskussionen dock handlade om från början är totalt ointressant för en M3 E30.

Grubbe, vet att du tjurnackat aldrig kommer att ge dig i den här diskussionen för att Tiff har kört en M3:a med slitet chassie, men jag säger återigen att glöm att en Skoda kör ifrån en M3:a med fräsch chassie och fungerande motor.

JohnC
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.