|
|
|
|---|---|
| Hej, på sistone så har bilen en förmåga att stanna direkt efter start - man vrider nyckeln, motorn startar, varvtalet går upp momentant som vanligt - men sen på vägen ner så stannar den inte vid tomgång utan bara dör. Man måste liksom fånga upp den med gasen, sen går det bra. Händer bara vid varmstart. Någon som vet vad det skulle kunna vara? Kan mitt öppna avgassystem vara problemet? (fimpat resonatorn till förmån för 2,5" rakt rör till en remus slutdämpare.) E39 540 99. | |
|
Om jag inte missminner mig så kan bränsletrycksregulatorn ge den typen av fel. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| OK.... hade tänkt att testa med att byta soppafilter, och såvitt jag kan se på realoem.com så är filtret och regulatorn samma enhet på V8, så det kanske är en bra ide att testa det då. | |
|
Helt rätt, jag missade att skriva det i mitt första inlägg. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Nu måste jag skaka liv i denna gamla tråd :) Jag har fått exakt samma problem med min 540'01ia som är original. Den går som en klocka annars men just varmstarterna gör man gärna ensam ute på landet så ingen hör en :( Lyckades du lösa det seb_540? |
|
|
Har en -98a men samma tråkiga problem, den har väl inte inbyggd regulator i filtret om jag förstått rätt. Var sitter regulatorn på min modell? Är det något annat vanligt som kan vara felet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.