AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
833

Tripp och mätarställning lyser konstant, hjälp

Ne
316
Neues
530d G30 2018
120d F20 2012
Hej, har en 525 -94 som jag överlag är nöjd med.

Dock lyser trippmätare och mätarställning hela tiden, även när bilen är avslagen. Dessutom funkar inte trippmätaren, den står på noll hela tiden.

Provade att nolla bilen genom att ha batteripolen av i 4 timmar, men det hjälpte inte. Någon som har en aning om vad som är felet?

En annan sak som är skum är att check kontrollen varnar för owners manual, det står inget mer utan bara det. Någon aning om vad detta betyder? Alltså vilken felkälla detta indikerar..

Mycket tacksam för hjälp
Mr
218
Mr. P
Mercedes-Benz E 220 T Cdi AMG-pkt, S213 årsm.2017
Utan att vara hundra procent säker så tror jag att batterierna bakom instrumentet har gett upp! Har för mej att dom kostar typ 300 på BMW och är inte särskilt krångliga att byta själv! Skäll nu inte om jag har fel,haha!

Egentligen borde ALLA köra BMW!
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Det sitter kondensatorer i din bil som kan bytas,en fråga har bilen stått strömlös ett längre tag? .Jag har upplevt liknande läge en gång men då vaknade allt till liv när bilen gått ett tag.

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
Ne
316
Neues
530d G30 2018
120d F20 2012
Nej, vad jag vet har den inte stått strömlös något längre tag. Tog bort batteripolen när jag nollställde alla värden, men problemet fanns innan dess och har funnits i några månader nu.

Kan detta fenomen bero på att kondensatorerna är trasiga, borde inte instrumenten vara helt svarta då?
Instrumentet kan få de märkligaste fel när kondningarna är slut, dock så kan det ju vara något annat fel på kretskortet.

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.