AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
7.020

Wash & Drive vid Solvalla STHLM

St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Tvättade idag bilen hos Wash & Drive. Det ligger bredvid JET-macken i Solvalla Länk

Det är ju en GDS-variant men jag tänkte höra om något vet om även dessa stationer har miljökrav på sig att återvinna skitvattnet så att man sköljer av sin bil med saltvatten?

För övrigt så blev bilen inte speciellt ren, jag hade nog behövt en flaska avfettning som grund innan jag tvättade. Har man däremot en någorlunda vaxad bil så funkar det bra med snikvarianten som jag körde, två poletter á 20 kr/st.

//Stenback
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Är det inte meningen att man ska svampa alternativt ha på tvättmedel också? Alltså, jag menar inte att låta "smart". Men en skitig bil blir ju sällan ren på enbart avfettning och högtryck. Oavsett hur högt tryck man har i sprutan så gör det inte en riktigt smutsig bil ren, inte utan riktigt bra tvättmedel också.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Anders S.:
Man kan välja mellan borste eller högtryck hos Wash & Drive så visst borstade jag men det räckte tydligen inte.

Nästa gång ska jag spola av bilen först och sedan pausa "programmet" och gnida lite med en egen svamp och sedan fortsätta. Tror det blir bättre så.

Bilen var ju inte tvättad sedan tidigt i februari så det fanns väl en hel del som satt bra och fortfarande sitter.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Japp.. upplevde också att deras "kem" var av sämre kvalitet än tvätten i Solna (vad den nu hette) Dessutom var vattnet betydligt varmare i solna vilket bidrog positivt till tvätteffekten.

//Player
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Player:
Det är nog "Lavo Carwash" du tänker på: Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
UPPDATERING.

Hade vägarna förbi tvätten vis Solvalla. Allt det jag klagade på förra gången var åtgärdat! Iaf var det min uppfattning.
*mer kem
*högre tryck i pumparna
*varmare vatten.

Nu var jag den enda som var där, kanske det påverkade? Det kändes iaf betydligt bättre.
bg
10
bgmate
325i E90 -06
Har letat som en galning efter Wash & Drives hemsida och har äntligen hittat den. Tänkte dela med mig om andra har samma problem Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.