|
|
|
|---|---|
|
Hej jag fråga förut här om någon kunde hjälpa mig med lite strul.... Jo det är så här att min bil fular sig lite, kör man henne i en halvtimme timme så börjar den spöka...rycker vid gaspådrag och går ner sig och jag måste stanna... jag lämna in bilen på felsökning och dom sa det var rotor och fördelarlock...så jag bytte detta men den dummar sig fortfarande. Så nu börjar jag undra om det är lmm som strular...har haft öppet filter KN till den så kan den ha pajat lmm??? Så tyvärr så får jag inte ordning på bilen till Skokloster...synd för jag hoppades få åka dit och se era fina bilar! väldigt tacksam för hjälp!! Ha det bra mvh Fredrik FREDDAN | |
|
och nu har jag provat med en annan lmm och det strular fortfarande....men jag ger mig inte... Hjäääääääääääääääääääälp... Mvh Fredrik FREDDAN |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Freddan! Förklara dig lite om vad du försökt med för att åtgärda problemet. Kollat soppafilter, stift,tändkablar? Kan det vara så illa att motronic boxen jävlas med dig? MVH Patrik |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Du måste försöka ta dig till skokloster! Vill ju se din fina 635:a!! MVH Patrik |
Lmm är inte ovanliga fel på dessa motorer! Har du kollat ev. läckor i insugsbälgen? anars kan man öppna upp lmm och ställa nålen försiktigt(inte rekomenderat om man ej mäter avgasvärden samtidigt) detta göres väldigt varsamt så att nålen ej går av!!! Glöm ej att använda dig av en silikon utan ättika vid försegling igen! Annars kan elektroniken ta stryk av den. MVH Patrik |
|
tjabba patrik...har bytt bälgen, nya stift ny rotor och fördelare ( sa dom på bmw att det var efter felsökningen men den fakturan ska dom få äta upp) köpte ny lmm igår och testa...(bättre begagnad). funkar skitbra när den är kall sen blir det inge bra alls...kan det vara någon givare som slår ifrån, eller kallstartsventilen som inte funkar som den ska...hmmm Jaja det löser sig säkert nån gång...=) Ganska spännande att felsöka men lätt att det blir dyrt när man inte kan så mycket men man lär sig lite på vägen iallafall...så humöret är ändå på topp!!! mvh Fredrik FREDDAN |
|
|
vad är det som händer när den börjar gå dåligt då? bara tvärdör, förlorar effekt och dör efter en stund, kraftlös vid gaspådrag? en vild gissning, det kanse är att topplocket har blivit lite skevt. har hört att kylningen är lite dålig på innercylindrarna så det kan gå lite varmt där ibland. så när motorn blir varm och metallen utvidgar sig blir det nåt litet läck nån stans. som sagt en vild gissning. är ju lite jobbigt och riva isär allt det där.. |
|
|
maxxar:den blir kraftlös och bluddrar men helt stannat har den inte gjort ännu....sen vid fullt gaspådrag blir det riktigt ryckigt...dock funkar det när den är kall.. mvh Fredrik FREDDAN |
|
Skulle toppen vara skev skulle motorn dra mycket vatten samt avgaser i expansionskärlet! Tror mer på att bränsle/luft blandningen ej står rätt till! Synd att du inte kunde ta dig till Skokloster idag, fanns väl ca 30 st E24:or på plats. Fick även se 3 st drömbeemers på min lista, B7 coupe,E28 B7 och en E9 Csl!! MVH Patrik |
Freddeponken! Har du kollat om din box fått sig en dusch av regn/tvättvatten! Inte ovanligt att det riner in vatten längs dörrstolpen på passagerarsida om du har taklucka på den! Dräneringsslang går ned igenom stolpen och kan bli igentäppt alt lossna efter åren. Lätt att kolla om du tex har blöt matta på passagerarsidan imellanåt. MVH Patrik |
Kan ju faktiskt även vara kallstartsspridaren som hängt sig! MVH Patrik |
|
Patrik:var sitter den då? Jo synd att jag inte kunde närvara men våga inte köra...inte kul när den går dåligt... fina bilder du tog!!tack!! MvhFredrik FREDDAN |
|
|
fredde: Det låter som min bil när den hade ärg i rotor och fördelare (fast det har ju du ordnat på din) samt tjuvade luft. Kolla slangar ifall du hittar någon som är sprucken. Ett tips jag fick var också att bränsletrycksregulatorn kan vara dålig och att det kan göra att bilen kan bete sig snarlikt det du beskriver. Lycka till! mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
Hej Fredde, jag menar kallstartsventilen! Den ska vara placerad under insugsröret. sitter en 2polig kabel på den. Ventilen kan ha fastnat i öppet läge eller läcka! Det Fredrik säger om bränsletryckregulator är också ett hett tips! MVH Patrik |
|
okej ska kolla lite på det=) ni är jäkligt hjälpsamma ska ni veta!!! Mvh Fredrik FREDDAN |
|
|
jaha då var det dags att tala om för er vad som hänt med bilen! var då in med den igen på bmw och betala 1500kr för en till felsökning.. Dom kanske tror att det är kamaxelgivaren som ger ifrån fel signaler eller rent av motronicen som är bajs...givaren skall jag testa först den kostar ju bara 330kr så det är lite och får hoppas det är den. Men om det är Motroniclådan som är paj så kostar den 5000kr...mindre kul. Men sen träffa jag på en kille som hade ägt en 635 och hade liknande symptom som sa att det kunde vara förpumpen som inte drar fram soppa....visste inte ens att det fanns en sådann...hmmm...sen frågade han om bilen gick bättre med mer soppa (mer än halvtank syfta han på) och ja det gör den...den stannar ju inte och jävlas då iallafall. Så kan det vara något med pumparna när det är under trettioliter i tanken som gör att det kan strula? låter ju skumt men jag vet inte. Sen ville jag bara säga att nu har jag lagt ut ca 5000 på bilen och felet kvarstår....usch börjar lessna...kanske kommer ut en annons på bilen snart. FREDDAN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.