|
|
|
|---|---|
|
Skulle det funka med ASA Racing GT 9 + 10,5*20" med 235/30-20 + 265/25-20 på min bil? Körbart? MVH Christofer | |
| Jag tycker att det borde gå bra då du ju knappt varken ändrar rullomkrets eller bredd jämfört med mina fälgar(265/35-18+235/40-18). | |
|
Bredden på däcken funkar säkert, det är väl isf fälgen som är för bred (10,5") och frågan är om det funkar att köra med 25-profil =) MVH Christofer |
|
|
Med profil 25 gör sig begreppet "Tejp" påmint. :) |
|
|
profilen är ju % sats på däckets bredd .. så 25 på ett 265 blir inte lägre än ett 215/35. Jag tror oxå att det ska gå väldigt bra å åka på 20" med dom däcken .. jag åker ju med 19" på en e36" har även provat fram en 20" kombination som funkar |
|
|
Ingen som har bilder på olika 20" på E39? Länk MVH Christofer |
|
|
Kolla detta galleri: Länk Annars kan du söka på m5board och andra forum (amerikanska) där lär du finna en del E39or med 20". Jag kör på 19" med 285 bak, det fick precis plats, ET25 bak. /Manray/ |
|
|
Tack! Fick du plats med 285:or, det trodde jag inte gick... =) MVH Christofer |
|
|
Japp, inga problem :) Tar inte i nånstans, någongång! Men de fick inte plats när jag provmonterade de, men när man sedan sänkte ner bilen och hjulet åkte upp i hjulhuset snurrade det fritt. /Manray/ |
|
|
Då kanske det skulle funka med 285/25-20 däck bak, fälgarna är 10,5" breda och har et 26. Fram blir det väl bra med 245/30-20, fälgarna är 9" breda och har et 18... Vad tror du/ni? Har du valsade skärmkanter förresten? MVH Christofer |
|
|
Jag kör helt original, alltså ej valsat eller någon spacer bak. Mina bakjul sitter ganska så exakt på gränsen när det gäller bredden, så att om du sätter dit en 10,5 (jag har 10 tum) kan det hända att du kommer behöva valsa, alternativt ta på insidan. Din ET är ju så gott som perfekt... Svårt det där, men jag hade rekomenderat 265 som du tänkt dig från början. /Manray/ |
|
|
Problemet är väl att 265/25-20 blir så jäkla låga, 265/30 eller 275/25 verkar inte finnas... MVH Christofer |
|
|
265:or är ju i smalaste laget på 10,5" bred fälg också... Kan ingen kasta lite ljus över detta? =) MVH Christofer |
|
|
Finns inte dina ASA fälgar i andra dimensioner? /Manray/ |
|
|
Har inte köpt fälgar än... 20" finns bara i 9" och 10,5" bredd... MVH Christofer |
|
|
Tja! Min polare har 20" på sin 523:a 97:a helt utan problem!!! |
|
|
Det är inga problem med 20", frågan är vad man skall ha för däck... MVH Christofer |
|
|
Någon som vet var man kan köpa dessa i sverige? Länk Såg sådana i 9*20" på en Golf, jäkligt feta... MVH Christofer |
|
| www.gummihuset.se .. Men dom hade bara 20" till 3-serien hemma så jag fick nöja mig med 19" ASA GT black,känns lite litet men jag får byta till nästa säsong ist.. Lycka till! | |
|
Nej, dom som Gummihuset säljer har silverlackade ekrar. Dessa har svarlackde ekrar på sidorna och polerade/borstade på framsidan, finns tex i Tyskland. Generalagenten Amring tar bara hem dom med silverekrar. Stylabilen har ju tagit hem en modell med helt polerade/borstade ekrar(finns också i Tyskland) till någon här på forumet, tyvärr verkar Stylabilen ha semesterstängt till mitten på augusti!, dom svarar iaf inte på varken mail eller telefon... MVH Christofer |
|
|
Razvan har det väl lite körigt bara:) Kan tänka mig att det är många som beställer nytt godis till sina bilar nu när sommaren äntligen kommit och kvällarna är varma och ljusa. Har själv tittat på ASA-fälgar och det är väldigt snygga. Dock skulle jag nog välja dimensionen 18-19 tum, men smaken är som baken:) Lycka till med köpet:) Vh/ Kermit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.