|
|
|
|---|---|
|
Hur får man bort ryggstödet i baksätet igentligen? sitter ju fastskruvat i nederkant,och hittar inga speciella fästen eller liknade uppe heller... Står i inst.boken att vissa inte har nerfällbart ryggstöd,och på dom som inte har de ska de tydligen finnas nån spak som man ska trycka ner för att få bort de,men hittar ingen... | |
Juhas 530i |
Du rycker loss det hela, sitter inga skruvar där nere, har du nackstöd så får du lossa dom först. Mvh Juha |
|
Jo,de sitter någon metallplatta som den är skruvad i längst ner..men de är ju bara att skruva ur dom. Men de är alltså bara att ta bort nackstöden och sen rycka tills de lossnar? De sitter ju som berget,känns lite sådär :) |
|
Juhas 530i |
Ryck tills du tror att allt går sönder, då lossnar det. |
|
NEJ!!!! Ryck inte! Skruva loss plast muttrarna i yttre nederkant av ryggstödet och de inre metall muttrarna innanför armstödet. Båda är 10mm. Lossa ytterkanterna genom att rycka lite försiktigt i överkant, sen LYFTER du i mitten. Där sitter det en metallhake. Rycker du tills du tror att det går sönder så kommer det också att göra det! Juhas- Har du någonsin RYCKT ur ett ryggstöd ur en E34? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
Juhas 530i |
Jag har haft ur hela baksätet säkert 5 gånger, och jag kan garantera att det på min bil inte är fastskruvad på något sätt. Bara rycka. Kanske vi har olika baksäten? Mvh Juha |
|
Juha- Monterade ur ett baksäte i skinn senast idag på en 95a. Vet i och för sig inte om det skiljer mellan årsmodeller och utrustningsnivå, men det låter märkligt att BMW skulle ändra fätstningen så radikalt till de sista årets tillverkning. Du kanske inte var först med att montera ur ryggstödet på din bil och så glömde de innan att montera tillbaka muttrarna? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Danjel: Tack för svaret! Hade också precis som du sa. Varför sitter dom fast så knepigt igentligen? varför inte bara ha en sån här hake i överkant som man bara trycker in å fäller ner? Juhas 530i: Tänker inte du på sittdynan nu? för den är ju bara att rycka till den lossnar... |
|
Juhas 530i |
Ja Danjel, det är ju möjligt, på min bil satt det en tyginredning utan nackstöd, den baksoffan tog jag loss många gånger, ett år sedan köpte jag en komfortinredning i svart läder, och den soffan har precis likadana fästningar som den gamla hade dvs två styrpinnar där nere plus en metallhake där uppe. Den nya soffan kommer från en 96:a. Så jag vet inte vilka muttrar vi pratar om? Mvh Juha |
Juhas 530i |
Haas, nej det var inte sittdynan jag tänkte på, men som Danjel skrev så är det möjligt att mina muttrar kanske försvunnit någon gång innan jag köpte bilen (3 år sedan)... jag har inga muttrar och ryggstödet sitter fast ändå. Mvh Juha |
Juhas 530i |
Haas, nu när du lossat ryggstödet, kan inte du knäppa en bild av det så att jag kan se vad som skiljer egentligen. |
Juhas 530i |
Haas/Danjel Jag tog lite bilder av mitt gamla ryggstöd, i den sista bilden ser vi två hål, ska det sitta muttrar/skruvar där? Den nedre fästpunkten Länk Den övre fästpunkten Länk Och den i mitten med metalhak Länk Två hål??? Länk Juha |
|
Det ska sitta muttrar i den FÖRSTA bilden juhas. Den pinnen med hål i ska föras/styras in över en skruv, en sådan skruv sitter på var yttersida. När de väl är ditsatta så skruvar man fast en plastmutter. Iaf på min. Vad har du gjort med dem? Har du fört över dom på en skruv? Kan hålla med om att när jag själv ibland haft bort det hela så känns det inte så viktigt att sätta fast muttern på skruven då det är ganska bra spänning där nere. Sista bilden vet jag inte vad det är... *BAWORAK* |
|
|
Juha- De två metall muttrarna ska sitter innanför armstödet i nederkant. Där de håller centerpartiet på plats. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.