|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Kan någon ge mig bra råd om hur jag skall kunna få mer Hk till min BMW 523? Har en 523i av årsmodell 1997 alltså en e39:a! Orginalmotorn är på 170 Hk men skulle vilja lite mera! Skall jag chiptrimma den? Hur många Hk mer i effekt ger det? Vad kostar det? Andra bra tips om att få bättre effekt? För och nackdelar? Någon bra firma runt Örebro som kan utföra det? Visst kan en firma i övriga Sverige vara intressant om de är proffsiga,bra rekomendationer,bra pris och ge en del mer effekt än vad jag har nu! | |
Juhas 530i |
Lär bli svårt att chippa en sådan sugmotor, och med öppet filter får du som bekannt inga fler hästar, bara lite annorlunda insugsljud. Dessutom har väl 523:n en av de finaste bmw motorer , bränslesnål, silkesmjuk och knäpptyst, nästan lika bra tryck som i 528:n, varför förstöra en fin motor? Skaffa dig en 540 om du gillar överflödigt pulver är mitt råd. Mvh Juha |
|
Tack Juha! Inom 1 år skall jag byta bil,antingen 540 eller en M5:a. M5:an är dyr i allt ,det är liksom pricken över i,medan 540 har nästan samma prestanda lite billigare i allt men det är svårt val! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.