AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.057

Demontera dörrsidor

la
15
larzon
325 Coupé -92
Skinnet har släppt på vissa ställen på dörrsidorna, nu vill jag ha isär dom så jag kan klä om detta.

Bifogar bild:
Länk

Någon som har tips för hur man enklast tar bort den inringade delen utan att förstöra alltihop?
si
15
sirap
320i Coupé -92
Jag undrar också. Har precis samma problem på min coupe. Jag hade ner dörrsidan förut när jag skulle fixa fönsterhissen och såg att hela dörrsidan var i ett stycke. Alltså är det inte en separat del där det har släppt. Men min fråga är, hur hade du tänkt klä om det? Mitt skinn är typ helt spänt där det har släppt, känns som att det har krympt massa. hursomhelt så är det riktigt fult och jag vill ha bort det, lyckas du: hör av dig!
la
15
larzon
325 Coupé -92
sirap: Tänkte slänga dit nytt skinn eller liknande, mitt nuvarande har även det krympt så man kanske inte kan använda det igen med bra resultat.
Finns ju glapp där kanten går, får ju in en mejsel eller så, men vill ju inte bryta upp allt innan man vet hur det sitter. Vore ju synd att sabba det ännu mer liksom.
la
15
larzon
325 Coupé -92
Är det verkligen så att ingen här gjort detta? Eller är det bara så att ingen orkar dela med sig av sina erfarenheter?
Ma
96
Martin1
Hopkoket
Det går inte att dela på dörrsidan så du får bort det inringade.
Enda alternativet är att byta allt skinn på dörrsidan, men betvivlar att det finns att köpa nytt på bmw.. Är nog lättare att försöka få tag på en beg dörrsida i bra skick!

Mvh.Martin
la
15
larzon
325 Coupé -92
Så det går inte att dela på, ok. Men fortfarande går det ju att klä, fast det kanske blir lite mer pill.

Här en en som gjort något liknande som jag tänkt mig:
Länk

Det råkar inte vara så att denna dörrsida tillhör någon här på forumet, som kanske kan berätta hur han/hon gått tillväga?
Ma
96
Martin1
Hopkoket
Ja han har ju lyckats med det på nåt sätt, jag vet inte bara hur... Går väl kanske att pilla ihop på nåt sätt då..

Tror ändå att det blir billigare med beg dörrsidor..

Bara en tanke..
29
möka
325 Coupe -92
Larzon: har du lyckats få fast skinnet eller hur gick du till väga? Mitt har också släppt på förardörren!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.