|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har läst en del på forumet om att montera ur instrumenthuset på en E39 men blir inte riktigt klok på hur man går till väga. Jag har skruvat ur de 3 skruvarna som sitter i ovankant vid huset. Hur gör jag sen? Finns det något "snäppfäste" eller clips? Måste man montera bort plastramen som löper runt glaset på huset? Tacksam för svar! /Henrik | |
|
Det löste sig utan hjälp :-) /Henrik |
|
| Skriv hur du gjorde så fyller tråden en funktion! :) | |
|
Är också nyfiken... ___ //Ulf |
|
|
Hej! Jo först skruvade jag ur de 3 synliga torxskruvarna som sitter i överkant på undersidan av instrumentpanelen. Dessa skruvar håller an panel som även är fäst med 3 stjärnskruvar som sitter bakom de c a 15 cm långa inredningpaneler till höger resp. vänster om ratten. Inredningpanelererna får man bort genom att lirka försiktigt med en flat skruvmejsel. Bort med dessa skruvar och du kan lyft bort hela panelen (du får även lossa kontakterna (sitter ganska rejält) på höger eller vänster sida för att kunna hänga panelen åt sidan). Nu kan du se de 2 torxskruvar som håller instrumenthuset i ovankant. Bort med dessa och du kan lyfta huset rakt ut. Därefter följde jag mektipset för att fixa pixelproblem. Just nu fungerar 100% av pixlarna men om man läser på forumet så skall min lycka bli kortvarig. Vi får se! /Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.