|
|
|
|---|---|
|
vad ska man ha för olja i lådan? en 5stegs automat. ska byta kylare, byter därmed växellådsolja med när man ändå får kolla nivån. tror det är ZF låda. man får väl köpa 10 liter ungefär väl? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] | |
|
Jag skulle tro att du har en 5HP18 (A5S 310Z), om detta stämmer är oljan i lådan "vanlig" Dexron III. 5HP18 rymmer ca 7.8 liter inklusive momentomvandlaren. Detaljer om och bild på denna låda finns på: Länk Som alltid är det säkert en god idé att byta filter på lådan samtidigt. Mvh Björn |
|
|
jusst det.. filter ja, det ska jag ju ha med. finns det endast på bmw eller kan man hitta nån annanstans? vad kostar det? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
har kollat och det är den lådan, men sen har jag ett papper här där det verkar som att E36 M3 95-98 med den lådan ska ha "ESSO ATF LT 71141" "lifetime fill" varför ska man ha det i den bilen och inte andra. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Av priserna på nedanstående sida bör filter inte kosta mycket ($8.19) och borde gå att få tag i från någon som servar ZF automatlådor: Länk Lite mer info om lådan: Länk Mvh Björn |
|
|
ok... om man kollar på nederstående sida så verkar det finnas 2 typer av 5HP18, en med "oil fill aperture label" och en utan, och dom ska ha olika olja, frågan är ju hur man vet vilken som är vilken..? Länk [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Enligt nedanstående länk E34 = Dexron III, E36 M3 = Esso LT 71141 Länk Nog bäst att ringa BMW och kolla - säkrast så. Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.