AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
747

Xenonkonvertera hellyset på 330 E-46?

Jo
72
Jonas_F
330 XI -04
Jag har Xenon på halvlyset på min bil och jag funderar på att konvertera hellyset också men vilken sats ska man köpa?

Xenonkungen har dessa alternativ:
Basic HID 2495:-
Standard HID 2995:-
Premium HID 3995:-
Motstånd för DIS 225:-

StylaBilen har detta:
Philips H7 Xenon 4600:-

Hur är kvaliten på dom billigare satserna och går det att programera om DIS:en så man slipper motståndet på hellyset? Har ju ingen lust att köpa den billigaste satsen och det bara är nåt skräp som man får hem!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Man fär oftast vad man betalar för, Xenonkungen fixade dock så att mina konverterade helljuslampor på e46:an fungerade utan att slockna hela tiden. Jag har testat flera olika modeller, men alla andra fick ljuset att slockna. Jag får heller ingen felindikering på att ljuset inte fungerar.
Jag kan också meddela att xenonkonvertering av helljuset lyser bättre än bi-xenon, jag har båda delar på min.

BMW CS #5206
Jo
72
Jonas_F
330 XI -04
Så helljuset blir riktigt bra om konverterar till Xenon, det känns ju lite fattigt nu nr man har Xenon på halv men inte på hel!
Jo
72
Jonas_F
330 XI -04
christer silvén> vet du vilken av satserna på Xenonkungen som fungerar och vilka som inte gör det?
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det bästa är att du ringer och prater med honom, och talar om vilken bil du har.
Nackdelen med xenon på helljuset är fördröjningen, dat tar några sekunder innan ljuset lyser med full effekt, tiden varierar från märke till märke. Dom snabbaste är dom mest välkända, och oftast även dom dyraste, Hella, Tungsram, m.m.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.